דף הבית » יותר » מה לעשות אם שמים יותר מדי מים בצמח?
2023-06-28 17:26:00+02:00

מה לעשות אם שמים יותר מדי מים בצמח?

מה קורה כששמים יותר מדי מים בצמח?

הכנסת יותר מדי מים לצמח שלך עלולה להיות אסון. השקיית יתר עלולה לגרום לשורשי הצמח להירקב, מה שמוביל למחסור בחמצן ובסופו של דבר הצמח מת. בנוסף, השקיית יתר עלולה להוביל לצמיחה של פטריות ושאר אורגניזמים גורמי מחלות. זה יכול לגרום לצמח להיחלש ובסופו של דבר למות.

איך לדעת אם שמת יותר מדי מים בצמח

אם אתה חושב שהכנסת יותר מדי מים לצמח שלך, יש כמה סימנים שכדאי להיזהר מהם. הראשון הוא הצהבה של העלים. זה יכול להיות אינדיקציה לכך שהצמח אינו מקבל מספיק חמצן. סימן נוסף הוא נבילת העלים. זהו סימן לכך שהצמח אינו מקבל מספיק מים. לבסוף, אם העלים מתחילים לרדת, זה יכול להיות סימן לכך שהצמח מקבל יותר מדי מים.

כיצד לתקן את בעיית השקיית יתר

אם אתה חושב שהכנסת יותר מדי מים לצמח שלך, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לפתור את הבעיה. הראשון הוא לתת לאדמה להתייבש לחלוטין. זה יאפשר לחמצן להגיע לשורשי הצמח ולעזור להם להתאושש. הדבר השני שאתה יכול לעשות הוא לשדך מחדש את הצמח. זה יעזור להפחית את כמות המים שהצמח מקבל. אתה יכול גם להוסיף חורי ניקוז לעציץ כדי לאפשר למים עודפים לברוח. לבסוף, אתה יכול להוסיף שכבה של מאלץ' לחלק העליון של האדמה. זה יעזור לספוג עודפי מים ולשמור על האדמה שלא תירטב מדי.

טיפים למניעת השקיית יתר בעתיד

כדי למנוע השקיית יתר בעתיד, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות. הראשון הוא לבדוק את האדמה לפני השקיה. הכנס את האצבע לתוך האדמה, ואם זה מרגיש רטוב, אז הצמח לא צריך יותר מים. אתה יכול גם להשקות את הצמחים לעתים רחוקות יותר. במקום להשקות אותם כל יום, השקה אותם כל יומיים או כל יום שלישי. זה יעזור להבטיח שהאדמה לא תהיה רוויה מדי. לבסוף, אתה יכול להשתמש במד לחות אדמה כדי לבדוק את רמת לחות הקרקע. זה יעזור לך לקבוע מתי האדמה יבשה ומתי יש להשקות אותה.

דעה אישית

בתור חובב צמחים, אני יודע כמה חשוב להשקות את הצמחים שלי בצורה נכונה. אני מנסה לוודא שאני לא משקה יתר על המידה את הצמחים שלי, ואם אני חושב שהכנסתי יותר מדי מים לצמח, אני נוקט בצעדים המפורטים למעלה כדי לנסות לתקן את הבעיה. חשוב גם לזכור שלצמחים שונים יש צרכי מים שונים, לכן הקפידו לחקור את הצרכים הספציפיים של הצמחים שלכם לפני שאתם משקים אותם. מה עושים אם שמים יותר מדי מים לצמח? ניתן למצוא מענה באתר ויקיפדיה העברית מה עושים אם שמים יותר מדי מים לצמח . בכל מקרה, חשוב לבדוק את הקרקע לפני השקיה, לשקות שבועיים או שלושה שבועות, ולהשתמש במד לרמת הטליות בקרקע. בנוסף, ניתן להוסיף חריץ לפרוסות למניעת שקיה יתר. אתה צריך לדעת את הצמחים שלכם, חשוב לעשות מחקר על צרכי השקיה של הצמח הספציפי שלכם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן