דף הבית » רק אצלנו » מה לעשות אם לא תשלמו פסק דין

מה לעשות אם לא תשלמו פסק דין

מה לעשות אם לא תשלמו פסק דין

מהו פסק דין?

פסק דין הוא צו בית משפט המחייב אדם לשלם חוב או פיצויים לאדם אחר. לרוב הוא מופק לאחר הגשת תביעה ובית המשפט מצא לטובתו של התובע. ניתן להוציא פסקי דין ממגוון סיבות, לרבות חשבונות כרטיס אשראי שלא שולמו, שכר דירה שלא שולמו או חשבונות רפואיים שלא שולמו.

מה קורה אם לא תשלמו פסק דין?

אם לא תשלם פסק דין, הנושה יכול לנקוט בצעדים משפטיים לגביית החוב. זה יכול לכלול עיקול שכר, היטלים בחשבון בנק או שעבוד רכוש. הנושה עשוי גם לדווח על החוב ללשכות האשראי, דבר שיכול להשפיע לרעה על ניקוד האשראי שלך.

מה אתה יכול לעשות אם אתה לא משלם פסק דין?

אם לא תשלם פסק דין, יש כמה צעדים שתוכל לנקוט כדי להגן על עצמך.

ניהול משא ומתן על תוכנית תשלום

אם אינך יכול לשלם את מלוא סכום פסק הדין, ייתכן שתוכל לנהל משא ומתן על תוכנית תשלומים עם הנושה. זה יכול להיות כרוך בביצוע תשלומים קטנים יותר לאורך תקופה ארוכה יותר.

תיק פשיטת רגל

אם אינך יכול לשלם את פסק הדין, ייתכן שתוכל להגיש בקשה לפשיטת רגל. זה ימנע מהנושה לנקוט בצעדים משפטיים לגביית החוב וגם יפטר מהחוב.

הסדר את החוב

ייתכן גם שתוכל להסדיר את החוב בפחות מהסכום המלא. זה יכול להיות כרוך בביצוע תשלום חד פעמי או ביצוע תשלומים קטנים יותר על פני תקופה של זמן.

סיכום

אם לא תשלם פסק דין, יש כמה צעדים שתוכל לנקוט כדי להגן על עצמך. אתה יכול לנהל משא ומתן על תוכנית תשלומים, להגיש בקשה לפשיטת רגל או להסדיר את החוב. חשוב להבין את האפשרויות שלך ולנקוט פעולה בהקדם האפשרי. למידע נוסף, תוכל למצוא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן