דף הבית » הכי מדובר » מה לעשות אם יש לך כינים – מדריך מקיף

מה לעשות אם יש לך כינים – מדריך מקיף

מה לעשות אם יש לך כינים – מדריך מקיף

מהן כינים?

כינים הן חרקים טפילים זעירים החיים על הקרקפת וניזונים מדם אנושי. הם נמצאים לרוב בילדים, אך גם מבוגרים יכולים לקבל כינים. כינים מתפשטות באמצעות מגע ישיר עם אדם נגוע או באמצעות מגע עם פריטים כגון כובעים, מסרקים ומברשות ששימשו אדם נגוע.

סימנים ותסמינים של כינים

הסימן הנפוץ ביותר לכינים הוא קרקפת מגרדת. סימנים ותסמינים אחרים עשויים לכלול:

  • בליטות אדומות על הקרקפת, הצוואר והכתפיים
  • כינים או כינים גלויות (ביצי כינים) על ציר השיער
  • פצעים בקרקפת הנגרמים משריטות
  • בעיות שינה

טיפול בכינים

הטיפול הנפוץ ביותר בכינים הוא תרופות ללא מרשם (OTC). תרופות אלו מכילות קוטלי חרקים שהורגים את הכינים ואת הביצים שלהן. תרופות OTC זמינות בצורות קרם, שמפו ומוס. חשוב לעקוב בקפידה אחר ההוראות שעל האריזה ולהשתמש בתרופה לפי ההוראות. ייתכן שיהיה צורך לחזור על הטיפול לאחר שבעה עד 10 ימים כדי להרוג כינים שזה עתה בקעו.

תרופות ביתיות לכינים

בנוסף לתרופות OTC, ישנן מספר תרופות ביתיות שעשויות לעזור להיפטר מכינים. אלו כוללים:

  • חומץ: מערבבים חלקים שווים חומץ ומים ומורחים על הקרקפת. השאירו למשך 15 דקות ולאחר מכן שטפו. חזור כל יום במשך שבוע.
  • שמן זית: יש למרוח שמן זית על הקרקפת ולהשאיר למשך 30 דקות. יש לשטוף במים חמים ולאחר מכן לסרק את הכינים והחרקים בעזרת מסרק עדין.
  • שום: כותשים שיני שום ומערבבים עם שמן זית. למרוח על הקרקפת ולהשאיר למשך 30 דקות. יש לשטוף במים חמים ולאחר מכן לסרק את הכינים והחרקים בעזרת מסרק עדין.
  • מיונז: יש למרוח מיונז על הקרקפת ולהשאיר למשך 30 דקות. יש לשטוף במים חמים ולאחר מכן לסרק את הכינים והחרקים בעזרת מסרק עדין.

מניעת כינים

הדרך הטובה ביותר למנוע כינים היא להימנע ממגע עם אנשים שיש להם כינים. חשוב גם להימנע משיתוף פריטים כמו כובעים, מסרקים ומברשות עם אחרים.

השוואה מהירה

יַחַס יְעִילוּת תופעות לוואי
תרופות OTC גָבוֹהַ גירוי קל בעור
תרופות סבתא לְמַתֵן אף אחד

לסיכום, כינים הן בעיה נפוצה, אבל זה יכול להיות קשה לדעת מה לעשות כשיש לך אותן. תרופות OTC הן הטיפול היעיל ביותר, אך הן עלולות לגרום לגירוי קל בעור. תרופות ביתיות עשויות להיות גם יעילות, אבל הן אינן אמינות כמו תרופות OTC. הדרך הטובה ביותר למנוע כינים היא להימנע ממגע עם אנשים שיש להם כינים ולהימנע משיתוף פריטים כגון כובעים, מסרקים ומברשות. למידע נוסף, עיין בסרטון YouTube זה על כינים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן