דף הבית » בידור ופנאי » מה לעשות אם יש יותר מדי ברזל בגוף

מה לעשות אם יש יותר מדי ברזל בגוף

. מה לעשות אם יש יותר מדי ברזל בגוף

מה זה ברזל?

ברזל הוא מינרל חיוני המסייע לגוף לייצר תאי דם אדומים, הנושאים חמצן בכל הגוף. ברזל נמצא במזונות רבים, כולל בשר אדום, עופות, פירות ים, שעועית ודגנים מועשרים ודגנים.

מהם התסמינים של יותר מדי ברזל?

יותר מדי ברזל בגוף יכול להוביל למצב הנקרא המוכרומטוזיס. תסמינים של המוכרומטוזיס יכולים לכלול עייפות, כאבי פרקים, כאבי בטן וירידה במשקל. תסמינים אחרים עשויים לכלול סוכרת, אימפוטנציה וקצב לב חריג.

מה גורם ליותר מדי ברזל?

יותר מדי ברזל בגוף יכול להיגרם ממספר גורמים, כולל גנטיקה, תרופות מסוימות וצריכת ברזל מוגזמת. אנשים עם המוכרומטוזיס נוטים יותר לקבל יותר מדי ברזל בגופם.

כיצד מאבחנים יותר מדי ברזל?

אם אתה חושד שאולי יש לך יותר מדי ברזל בגוף, חשוב לפנות לרופא שלך לאבחון. הרופא שלך כנראה יזמין בדיקת דם כדי למדוד את רמות הברזל שלך.

כיצד מטפלים בהרבה מדי ברזל?

טיפול בכמות גדולה מדי של ברזל בגוף תלוי בגורם. אם הסיבה היא גנטית, הרופא שלך עשוי להמליץ על הליך שנקרא phlebotomy, הכולל הסרת כמות קטנה של דם מהגוף על בסיס קבוע. זה עוזר להפחית את כמות הברזל בגוף. אם הסיבה היא צריכת ברזל מוגזמת, הרופא שלך עשוי להמליץ להפחית את צריכת הברזל שלך.

השוואה מהירה

מַצָב תסמינים גורם ל אִבחוּן יַחַס
יותר מדי ברזל עייפות, כאבי פרקים, כאבי בטן, ירידה במשקל, סוכרת, אימפוטנציה, קצב לב חריג גנטיקה, תרופות מסוימות, צריכת ברזל מופרזת בדיקת דם פלבוטומיה, הפחתת צריכת ברזל

חשוב לציין כי יותר מדי ברזל בגוף יכול להוות דאגה בריאותית רצינית. אם אתה חושד שאולי יש לך יותר מדי ברזל בגוף, חשוב לפנות לרופא שלך לאבחון וטיפול. למידע נוסף, אתה יכול לצפות בסרטון זה על מה לעשות אם יש יותר מדי ברזל בגוף.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן