דף הבית » המלצת הצוות » מה לעשות אם העדשה המוכנסת בניתוח קטרקט זזה

מה לעשות אם העדשה המוכנסת בניתוח קטרקט זזה

מה לעשות אם העדשה המוכנסת בניתוח קטרקט זזה

מהו ניתוח קטרקט?

ניתוח קטרקט הוא הליך נפוץ המשמש לטיפול בקטרקט, מצב בו עדשת העין הופכת עכורה ומשפיעה על הראייה. במהלך הניתוח מסירים את העדשה העכורה ומחליפים אותה בעדשה מלאכותית. הניתוח בדרך כלל מצליח, אך ישנם כמה סיכונים הקשורים בו. אחד הסיכונים הללו הוא שהעדשה עלולה לזוז לאחר הכנסתה.

מה גורם לעדשה לזוז?

העדשה עלולה לזוז לאחר הכנסתה עקב מגוון גורמים. אלה כוללים את גיל המטופל, גודל העדשה, סוג העדשה שבה נעשה שימוש והטכניקה בה משתמשים להחדרת העדשה. במקרים מסוימים העדשה עלולה לזוז עקב תנועות העיניים הטבעיות של המטופל.

מה עליך לעשות אם העדשה זזה?

אם העדשה זזה לאחר הכנסתה, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי. ייתכן שהרופא שלך יוכל למקם מחדש את העדשה או עשוי להמליץ על סוג אחר של עדשה. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח שני כדי לתקן את הבעיה.

פנה לרופא שלך מיד

אם אתה מבחין שהעדשה זזה לאחר ניתוח קטרקט, חשוב לפנות מיד לרופא שלך. הרופא שלך יוכל להעריך את המצב ולקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר.

פעל לפי הוראות הרופא שלך

לאחר שהרופא שלך קבע את דרך הפעולה הטובה ביותר, חשוב לעקוב אחר הוראותיו. זה עשוי לכלול נטילת תרופות, שימוש בטיפות עיניים או חבישת רטייה. חשוב גם להגיע לכל פגישות המעקב כדי לוודא שהעדשה נמצאת במצב הנכון.

שקול סוג אחר של עדשה

אם העדשה זזה לאחר ניתוח קטרקט, הרופא עשוי להמליץ על סוג אחר של עדשה. זו עשויה להיות עדשה חד-מוקדית, המיועדת לספק ראייה ברורה במרחק אחד, או עדשה מולטיפוקל, המיועדת לספק ראיה ברורה למרחקים מרובים.

היו מוכנים לניתוח שני

במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח שני כדי לתקן את הבעיה. זה עשוי לכלול הסרת העדשה והחלפתה בעדשה מסוג אחר. חשוב לדון בסיכונים וביתרונות של ניתוח שני עם הרופא שלך לפני קבלת החלטה. ניתוח קטרקט הוא הליך נפוץ, אך חשוב להיות מודע לסיכונים הכרוכים בו. אם העדשה זזה לאחר הכנסתה, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי. ייתכן שהרופא שלך יוכל למקם מחדש את העדשה או עשוי להמליץ על סוג אחר של עדשה. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח שני כדי לתקן את הבעיה. למידע נוסף, צפה בסרטון זה ב-YouTube או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן