דף הבית » רק אצלנו » מה לעשות אם המכונית לא מתניעה?
מה לעשות אם המכונית לא מתניעה?

מה לעשות אם המכונית לא מתניעה?

בדוק את הסוללה

אחת הסיבות הנפוצות ביותר לכך שמכונית לא מתניעה היא מצבר מת. אם המכונית שלך לא מתניעה, הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לבדוק את המצבר. וודאו שמדקי הסוללה נקיים וללא קורוזיה. בדוק את מתח הסוללה עם מד מתח כדי לוודא שיש לה מספיק טעינה. אם המצבר מת, אתה יכול להניע את המכונית או להחליף את המצבר.

בדוק את מערכת הדלק

אם הסוללה תקינה, השלב הבא הוא לבדוק את מערכת הדלק. ודא שיש מספיק דלק במיכל. אם מיכל הדלק ריק, מלא אותו ונסה להתניע את המכונית שוב. אם המיכל מלא, בדוק את מסנן הדלק ואת משאבת הדלק. אם מסנן הדלק סתום או משאבת הדלק לא פועלת, המכונית לא תתניע. ייתכן שיהיה עליך להחליף את מסנן הדלק או משאבת הדלק כדי להפעיל את המכונית שוב.

בדוק את מערכת ההצתה

מערכת ההצתה אחראית לספק את הניצוץ שמתניע את המנוע. אם מערכת ההצתה אינה פועלת כהלכה, המכונית לא תתניע. בדוק את המצתים כדי לוודא שהם במצב תקין. בדוק את סליל ההצתה ומכסה המפלג לאיתור סימני בלאי או נזק. אם מערכת ההצתה פגומה, ייתכן שיהיה עליך להחליף את המצתים, סליל ההצתה או מכסה המפיץ.

בדוק את מנוע ההתנעה

מנוע ההתנעה אחראי על הפיכת המנוע כאשר המפתח מסובב. אם מנוע ההתנעה אינו פועל, המכונית לא תתניע. בדוק את מנוע המתנע לאיתור סימני בלאי או נזק. אם מנוע המתנע פגום, ייתכן שיהיה עליך להחליף אותו.

בדוק את האלטרנטור

האלטרנטור אחראי לשמירה על טעינת המצבר. אם האלטרנטור אינו פועל, המצבר לא יוכל להחזיק טעינה והמכונית לא תתניע. בדוק את האלטרנטור עבור סימני בלאי או נזק. אם האלטרנטור פגום, ייתכן שיהיה עליך להחליף אותו.

אם המכונית שלך לא מתניעה, ישנן סיבות אפשריות רבות. בדוק את המצבר, מערכת הדלק, מערכת ההצתה, מנוע המתנע והאלטרנטור כדי לאבחן את הבעיה ולהחזיר את המכונית שלך לפעולה. למידע נוסף, עיין במאמר זה בנושא פתרון בעיות ברכב .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן