דף הבית » טופ 10 » מה לעשות אם הכלב סובל מעצירות

מה לעשות אם הכלב סובל מעצירות

מה לעשות אם הכלב סובל מעצירות

מהי עצירות אצל כלבים?

עצירות אצל כלבים היא בעיה שכיחה שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. זה מוגדר כירידה בתדירות יציאות או קושי במתן צואה. כלבים עשויים להתאמץ לעשות את צרכיהם, להעביר כמויות קטנות של צואה קשה או ללא יציאות כלל. עצירות עלולה להיות לא נוחה ועלולה להוביל לבעיות בריאות חמורות יותר אם לא מטפלים בה.

מה גורם לעצירות אצל כלבים?

ישנם מספר גורמים אפשריים לעצירות אצל כלבים. הסיבות השכיחות ביותר הן שינויים תזונתיים, התייבשות, חוסר פעילות גופנית ותרופות מסוימות. סיבות אחרות יכולות לכלול חפצים זרים במעיים, גידולים והפרעות נוירולוגיות.

שינויים תזונתיים

שינויים תזונתיים עלולים לגרום לעצירות אצל כלבים. שינוי פתאומי בתזונה יכול לגרום למעיים להיות איטיים, וכתוצאה מכך לעצירות. חשוב להעביר את הכלב לתזונה חדשה בהדרגה במהלך מספר ימים.

התייבשות

התייבשות יכולה גם לגרום לעצירות אצל כלבים. כלבים צריכים לשתות הרבה מים כדי לשמור על לחות ולשמור על תפקוד תקין של המעיים שלהם. ודא שלכלב שלך יש גישה למים טריים ונקיים בכל עת.

תרופות ביתיות לעצירות אצל כלבים

ישנן מספר תרופות ביתיות שיכולות לעזור להקל על עצירות אצל כלבים.

הגדל את צריכת הסיבים

הוספת סיבים לתזונה של הכלב שלך יכולה לעזור להקל על עצירות. מזונות עשירים בסיבים כמו דלעת משומרת, שיבולת שועל וסובין יכולים לעזור להעביר צואה דרך המעיים.

הגדל את פעילות גופנית

הגברת הפעילות הגופנית של הכלב שלך יכולה גם לעזור להקל על עצירות. פעילות גופנית מסייעת לעורר את המעיים ויכולה לסייע בהעברת צואה דרך המערכת.

תן לכלב שלך עיסוי

מתן עיסוי לכלב יכול לעזור להקל על עצירות. עסו בעדינות את בטנו של הכלב בכיוון השעון כדי לעזור לעורר את המעיים.

תן לכלב שלך אמבטיה חמה

לתת לכלב שלך אמבטיה חמה יכול גם לעזור להקל על עצירות. המים החמים עוזרים להרפיית השרירים בבטן ויכולים לסייע בהעברת צואה דרך המעיים.

מתי לפנות לעזרה וטרינרית

אם תרופות ביתיות לא עוזרות להקל על העצירות של הכלב שלך, חשוב לפנות לעזרה וטרינרית. הווטרינר שלך יכול לקבוע את הגורם הבסיסי לעצירות ולספק טיפול. הטיפול עשוי לכלול תרופות, שינויים בתזונה או ניתוח.

סיכום

עצירות אצל כלבים היא בעיה שכיחה שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. תרופות ביתיות כגון הגברת צריכת הסיבים, הגברת הפעילות הגופנית, מתן עיסוי לכלב ואמבטיה חמה יכולים לעזור להקל על עצירות. אם תרופות ביתיות לא עוזרות, חשוב לפנות לעזרה וטרינרית. צפה בסרטון זה כדי ללמוד עוד על עצירות אצל כלבים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן