דף הבית » יותר » מה לעשות אחרי שפעוט נפגע בראשו

מה לעשות אחרי שפעוט נפגע בראשו

מה לעשות אחרי שפעוט נפגע בראשו

מתי לפנות לטיפול רפואי

כאשר פעוט נפגע בראשו, חשוב להעריך את המצב ולקבוע אם יש צורך בטיפול רפואי. אם הפעוט איבד את הכרתו, מקיא או מפגין סימנים של זעזוע מוח, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי. אם הפעוט אינו מפגין אף אחד מהתסמינים הללו, עדיין חשוב לעקוב אחריהם עבור כל שינוי בהתנהגות או סימפטומים גופניים. אם אחד מהשינויים הללו מתרחש, חשוב לפנות לטיפול רפואי.

מתן נוחות

אם אין צורך בטיפול רפואי, חשוב לספק נוחות לפעוט. זה יכול לכלול חיבוק, דיבור איתם בקול מרגיע ומתן להם צעצוע או שמיכה אהובים. כמו כן, חשוב לשמור על הפעוט רגוע ולהימנע מכל פעילות שעלולה לגרום לפציעה נוספת.

קרח

מריחת דחיסה קרה על אזור הראש שנפגע יכולה לעזור להפחית את הנפיחות ולספק הקלה בכאב. חשוב לעטוף את הקרח במטלית או במגבת כדי למנוע כל פגיעה נוספת בעור.

משככי כאבים

אם הפעוט סובל מכאבים, חשוב לספק לו מינון מתאים של משכך כאבים כמו איבופרופן או פרצטמול. חשוב להקפיד על ההוראות שעל האריזה ולא לתת לפעוט יותר מהמינון המומלץ.

מנוחה

חשוב לאפשר לפעוט לנוח לאחר שנפגע בראשו. זה יכול לכלול הגבלת פעילות גופנית והימנעות מכל פעילות שעלולה לגרום לפציעה נוספת. כמו כן, חשוב לעקוב אחר הפעוט בכל שינוי בהתנהגות או סימפטומים גופניים.

מעקב

אם הפעוט נפגע בראשו, חשוב לפנות לרופא. זה יכול לכלול בדיקה גופנית וכל הבדיקות הנדרשות כדי לוודא שהפעוט אינו סובל מהשפעות ארוכות טווח.

השוואה מהירה

פעולה מתי לעשות את זה
פנה לטיפול רפואי אם הפעוט איבד את הכרתו, מקיא או מפגין סימנים של זעזוע מוח.
לספק נוחות להתכרבל, לדבר בקול מרגיע ולספק צעצוע או שמיכה אהובים.
החל קרח כדי להפחית נפיחות ולספק הקלה בכאב.
תן משככי כאבים אם הפעוט סובל מכאבים, ספק מינון מתאים של משכך כאבים.
אפשר מנוחה הגבל את הפעילות הגופנית והימנע מכל פעילות שעלולה לגרום לפציעה נוספת.
מעקב אצל רופא בדיקה גופנית וכל בדיקות נדרשות על מנת לוודא שהפעוט אינו סובל מתופעות ארוכות טווח.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן