דף הבית » בידור ופנאי » מה לעשות אחרי לקחת את התינוק?
מה לעשות אחרי לקחת את התינוק?

מה לעשות אחרי לקחת את התינוק?

להבטיח בטיחות

בטיחות היא בעלת חשיבות עליונה בכל הנוגע לטיפול בתינוק שזה עתה נולד. ודא כי העריסה של התינוק נמצאת במקום בטוח, נקי מכל חפצים חדים או חומרים מסוכנים. התקן מנעולי בטיחות על ארונות ומגירות כדי למנוע מהתינוק לגשת אליהם. התקינו בבית גלאי עשן וגלאי פחמן חד חמצני ובדקו אותם באופן קבוע. ודא שהבית נקי מכל צבע על בסיס עופרת או חומרים מסוכנים אחרים.

קשר עם התינוק

הקשר עם התינוק חיוני למערכת יחסים בריאה ומאושרת. לבלות זמן איכות עם התינוק, לדבר איתו, לקרוא סיפורים, לשיר שירים ולשחק. החזק את התינוק קרוב וחיבק אותו לעתים קרובות. הגיבו לבכי שלהם ודברו איתם בקול עדין ומרגיע. הקפידו לתת לתינוק הרבה מגע פיזי וחיבה.

לספק טיפול בסיסי

תינוקות שזה עתה נולדו דורשים טיפול בסיסי כגון האכלה, רחצה, החלפת חיתולים והלבשה. הקפידו להאכיל את התינוק בלוח זמנים קבוע ולספק לו את אבות המזון הדרושים. רחצו את התינוק באופן קבוע והקפידו להשתמש בסבון עדין ומים חמימים. החליפו את החיתולים של התינוק באופן קבוע והלבשו אותם בלבוש נוח. הקפידו לגזוז את ציפורני התינוק ואת עורם נקי.

הַאֲכָלָה

תינוקות שזה עתה נולדו צריכים להאכיל באופן קבוע. הנקה היא האפשרות הטובה ביותר עבור יילודים, מכיוון שהיא מספקת את החומרים המזינים והנוגדנים הדרושים. אם ההנקה אינה אפשרית, ניתן להשתמש בפורמולה. הקפידו לעקוב אחר ההוראות על אריזת הפורמולה ולהאכיל את התינוק בלוח זמנים קבוע.

יָשֵׁן

תינוקות שזה עתה נולדו זקוקים לשינה רבה. הקפידו ליצור לתינוק סביבת שינה בטוחה ונוחה. הניחו את התינוק בעריסה או בעריסה והקפידו להשתמש במזרן יציב ובסדינים צמודים. הקפידו להרדים את התינוק על הגב ולשמור על טמפרטורה נוחה בחדר.

חיסונים

תינוקות שזה עתה נולדו צריכים לקבל חיסונים כדי להגן עליהם מפני מחלות ומחלות שונות. שוחח עם הרופא שלך לגבי החיסונים המומלצים לתינוקך והקפד לעמוד בלוח הזמנים של החיסונים.

ניטור צמיחה ופיתוח

חשוב לעקוב אחר הגדילה וההתפתחות של התינוק. הקפידו לעקוב אחר משקלו, גובהו והיקף הראש של התינוק. עקוב אחר אבני הדרך של התינוק, כגון חיוך, התהפכות והתיישבות. שוחח עם הרופא שלך אם יש לך חששות לגבי הגדילה וההתפתחות של התינוק.

מְשִׁימָה תדירות
הַאֲכָלָה באופן קבוע
רַחְצָה באופן קבוע
החלפות חיתולים באופן קבוע
חיסונים כפי שהומלץ
ניטור צמיחה ופיתוח באופן קבוע

למידע נוסף על טיפול בתינוק שזה עתה נולד, בקר בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן