דף הבית » יותר » מה יותר רחוק – השמש או הירח?
2023-06-20 05:49:00+02:00

מה יותר רחוק – השמש או הירח?

מבוא

האם אי פעם הסתכלת למעלה לשמי הלילה ותהית מה יותר רחוק מאיתנו – השמש או הירח? זו שאלה נפוצה שאנשים רבים שאלו, והתשובה אינה פשוטה כפי שאתה עשוי לחשוב. במאמר זה, נחקור את המרחקים בין השמש לירח ואת מיקומם היחסי בשמים.

מרחק השמש

השמש היא הכוכב הקרוב ביותר לכדור הארץ וממוקמת במרחק ממוצע של 93 מיליון קילומטרים משם. המרחק הזה כל כך עצום שלוקח לאור מהשמש שמונה דקות ו-20 שניות להגיע אלינו. השמש היא מרכז מערכת השמש שלנו ואחראית לספק לנו את האנרגיה שמאפשרת את החיים על פני כדור הארץ.

מרחק הירח

הירח הרבה יותר קרוב לכדור הארץ מהשמש, אבל הוא עדיין נמצא במרחק של 238,855 מיילים מרשימים. המרחק הזה כל כך גדול שלוקח לאור מהירח קצת פחות משתי שניות וחצי להגיע אלינו. הירח הוא חלק חשוב ממערכת השמש שלנו, מכיוון שהוא עוזר לייצב את מסלול כדור הארץ.

המיקומים היחסיים של השמש והירח

לשמש ולירח יש מיקומים שונים בשמים, בהתאם למקום שבו אתה נמצא על כדור הארץ. השמש תמיד במזרח ושוקעת במערב, בעוד את הירח ניתן לראות במזרח, במערב, בצפון ובדרום. גם מיקומו של הירח משתנה בהתאם לשעה ביום ולשלב הירח.

השמש רחוקה יותר

כשמדובר בשאלה מה יותר רחוק – השמש או הירח – השמש היא תמיד התשובה. השמש נמצאת במרחק של 93 מיליון מיילים מכדור הארץ, בעוד שהירח נמצא במרחק של 238,855 מיילים. המשמעות היא שהשמש רחוקה מאיתנו כמעט פי 400 מהירח.

טבלת המרחקים

לְהִתְנַגֵד מֶרְחָק
שמש 93 מיליון מייל
ירח 238,855 מיילים

סיכום

לסיכום, השמש רחוקה מאיתנו הרבה יותר מהירח. השמש נמצאת במרחק של 93 מיליון מיילים, בעוד הירח נמצא במרחק של 238,855 מייל בלבד. המשמעות היא שהשמש רחוקה כמעט פי 400 מהירח. כדי לחקור עוד על השמש והירח, אתה יכול לצפות בסרטון זה ב-YouTube: שמש וירח .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן