דף הבית » יותר » מה יותר קרוב ללישנסקי דוד סחרוב או להגנה?
2023-06-18 10:12:00+02:00

מה יותר קרוב ללישנסקי דוד סחרוב או להגנה?

מבוא

לישנסקי דוד סחרוב וההגנה הם שני ארגונים ישראלים בעלי היסטוריה ארוכה והיו חלק בלתי נפרד מהתפתחות האומה. לשני הארגונים היה תפקיד מרכזי בגיבוש מדינת ישראל המודרנית, והם ממשיכים להיות חשובים גם היום. במאמר זה נחקור את ההבדלים בין שני הארגונים הללו ותפקידיהם בהיסטוריה של ישראל.

לישנסקי דוד סחרוב

לישנסקי דוד סחרוב הוא ארגון ללא מטרות רווח שנוסד בשנת 1969 על ידי קבוצת עולים יהודים מברית המועצות לשעבר. הארגון מוקדש לסייע לעולים ולפליטים מברית המועצות לשעבר להשתקע בישראל ולהיות חלק מהחברה הישראלית. הארגון מספק שירותים מגוונים, לרבות סיוע בדיור, חינוך, תעסוקה ושירותים חברתיים נוספים. היא גם מספקת סיוע משפטי למי שזקוק לכך. בנוסף פועל הארגון לקידום התרבות והמסורות היהודיות בארץ.

מטרות ויעדים

המטרה העיקרית של לישנסקי דוד סחרוב היא להבטיח שהעולים והפליטים מברית המועצות לשעבר יוכלו להשתלב בחברה הישראלית ולהיות אזרחים מצליחים. הארגון פועל גם לקידום התרבות והמסורות היהודיות בארץ.

מימון

לישנסקי דוד סחרוב ממומן על ידי תרומות פרטיות ומענקים מממשלת ישראל. הארגון מקבל גם כספים מארגונים בינלאומיים, כמו הנציב העליון של האו"ם לפליטים.

ההגנה

Haganah is an Israeli paramilitary organization that was founded in 1920. The organization was initially formed to protect Jewish settlements in Palestine from attacks by Arab forces. במהלך מלחמת ערב-ישראל ב-1948 הייתה ההגנה הכוח העיקרי שנלחם נגד צבאות ערב.

מטרות ויעדים

המטרה העיקרית של ההגנה היא להגן על העם היהודי מפני איומים חיצוניים ולהגן על מדינת ישראל. הארגון פועל גם לקידום התרבות והמסורות היהודיות בארץ.

מימון

ההגנה ממומנת על ידי ממשלת ישראל, כמו גם תרומות פרטיות. הארגון מקבל גם כספים מארגונים בינלאומיים, כמו הנציב העליון של האו"ם לפליטים.

סיכום

לישנסקי דוד סחרוב ו"הגנה" הם שני ארגונים שהיה להם תפקיד מרכזי בגיבוש מדינת ישראל המודרנית. אמנם יש להם מטרות ויעדים שונים, אך שניהם פועלים לקידום התרבות והמסורות היהודיות בארץ. לישנסקי דוד סחרוב הוא ארגון ללא מטרות רווח המעניק סיוע לעולים ולפליטים מברית המועצות לשעבר, ואילו ההגנה היא ארגון חצי-צבאי המגן על העם היהודי מאיומים חיצוניים ומגן על מדינת ישראל. שני הארגונים ממומנים על ידי ממשלת ישראל ומתרומות פרטיות, וכן מארגונים בינלאומיים. בסופו של דבר, לשני הארגונים תפקיד חשוב בהיסטוריה והתפתחותה של ישראל, והם ממשיכים להיות חשובים גם היום. למידע נוסף על ארגונים אלה ותפקידיהם בהיסטוריה של ישראל, בדוק את הסרטון הזה .

שאלות נפוצות

מהי מטרתו של לישנסקי דוד סחרוב?

מטרתו של לישנסקי דוד סחרוב היא לסייע לעולים ולפליטים מברית המועצות לשעבר להשתקע בישראל ולהיות חלק מהחברה הישראלית. הארגון מספק שירותים מגוונים, לרבות סיוע בדיור, חינוך, תעסוקה ושירותים חברתיים נוספים.

מה מטרת ההגנה?

מטרת ההגנה היא להגן על העם היהודי מפני איומים חיצוניים ולהגן על מדינת ישראל. הארגון פועל גם לקידום התרבות והמסורות היהודיות בארץ.

כיצד ממומן לישנסקי דוד סחרוב?

לישנסקי דוד סחרוב ממומן על ידי תרומות פרטיות ומענקים מממשלת ישראל. הארגון מקבל גם כספים מארגונים בינלאומיים, כמו הנציב העליון של האו"ם לפליטים.

איך מממנים את ההגנה?

ההגנה ממומנת על ידי ממשלת ישראל, כמו גם תרומות פרטיות. הארגון מקבל גם כספים מארגונים בינלאומיים, כמו הנציב העליון של האו"ם לפליטים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן