דף הבית » יותר » מה יותר מסוכן: אייד או סיגריה?
2023-06-12 16:50:00+02:00

מה יותר מסוכן: אייד או סיגריה?

מה זה Vaping?

אידוי הוא פעולת שאיפה ונשיפה של אירוסול שנוצר על ידי מכשיר אלקטרוני. מכשיר זה ידוע בתור סיגריה אלקטרונית, עט ואיפ או vape. הוא משמש כדי לדמות את החוויה של עישון סיגריה מסורתית. האדים מופעלים על ידי סוללה ומכילים גוף חימום, תא להכיל תמיסה נוזלית ושופר. כאשר המשתמש שואף, הסוללה מפעילה את גוף החימום, אשר מאדה את התמיסה הנוזלית ומייצר אירוסול. לאחר מכן המשתמש שואף את התרסיס ונושף אותו כאדים.

מה זה עישון?

עישון הוא פעולה של שאיפה ונשיפה של עשן מחומר בוער, כמו סיגריה. סיגריות מכילות טבק, שנשרף כדי לייצר עשן. כאשר המשתמש שואף את העשן, הוא סופג ניקוטין וכימיקלים אחרים לזרם הדם שלהם. לאחר מכן המשתמש נושף את העשן.

מה יותר מסוכן?

התשובה הקצרה היא שגם אידוי וגם עישון מסוכנים. עם זאת, ישנם כמה הבדלים עיקריים בין השניים שהופכים אחד למסוכן יותר מהשני.

כימיקלים

סיגריות מכילות אלפי כימיקלים, שרבים מהם ידועים כרעילים ומסרטנים. לעומת זאת, רוב נוזלי הוופה מכילים רק כמה מרכיבים, כמו פרופילן גליקול, גליצרין צמחי, חומרי טעם וריח וניקוטין. אמנם יש עדיין כמה כימיקלים בנוזלי vape, אבל הכמות נמוכה בהרבה מאשר בסיגריות.

נִיקוֹטִין

סיגריות מכילות רמות גבוהות של ניקוטין, שהוא מאוד ממכר ויכול להיות בעל השפעות בריאותיות ארוכות טווח. נוזלי Vape, לעומת זאת, יכולים להכיל ניקוטין, אבל זה בדרך כלל במינונים נמוכים בהרבה. משמעות הדבר היא שבעוד שאידוי עדיין ממכר, הוא אינו ממכר כמו עישון.

עישון פסיבי

עשן סיגריות מכיל הרבה מאותם כימיקלים כמו העשן שנשאף המעשן. זה אומר שכשמישהו מעשן סיגריה, הוא חושף את הסובבים אותו לאותם כימיקלים. עם זאת, האידוי אינו מייצר עישון פסיבי, שכן התרסיס המיוצר על ידי המכשיר מתפוגג במהירות.

מחיר

הסיגריות זולות יחסית, כאשר חפיסת 20 סיגריות עולה בממוצע 25 ש"ח. הוופינג, לעומת זאת, יקר יותר. ערכת התחלה יכולה לעלות עד 150 ש"ח, ונוזלים אלקטרוניים יכולים לעלות עד 50 ש"ח לבקבוק של 10 מ"ל.

סיכום

אידוי ועישון שניהם באים עם סיכונים משלהם. בעוד ששניהם יכולים להיות ממכרים, עישון ממכר יותר בגלל הרמות הגבוהות של הניקוטין. סיגריות מכילות גם כימיקלים רעילים רבים, בעוד נוזלי vape מכילים פחות. בנוסף, עישון מייצר עישון פסיבי, ואילו אידוי לא. לבסוף, סיגריות הן זולות יחסית, בעוד שאידוי עשוי להיות יקר יותר. בסופו של דבר, זה תלוי באדם להחליט מה מסוכן יותר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן