דף הבית » יותר » מה יותר מטורף מצניחה חופשית?
2023-06-12 04:11:00+02:00

מה יותר מטורף מצניחה חופשית?

קפיצת בסיס

קפיצת בסיס היא ספורט אתגרי שהוא אפילו יותר נועז מצניחה חופשית. זה כולל קפיצה מחפץ קבוע, כמו בניין, גשר או צוק, ופריסת מצנח כדי להאט את הירידה. קפיצת בסיס נחשבת למסוכנת הרבה יותר מצניחה חופשית, מכיוון שהקופצים קרובים הרבה יותר לקרקע ויש להם פחות זמן לפרוס את המצנחים שלהם. הספורט אינו חוקי במדינות רבות, ואפילו במקומות שבהם הוא חוקי, הוא לרוב מוגבל מאוד. ספורט קפיצות הבסיס קיים מאז תחילת שנות ה-80, ומאז גדל בפופולריות שלו. ההערכה היא שיש למעלה מ-10,000 קופצי בסיס פעילים ברחבי העולם. לקופצי הבסיס המנוסים ביותר יכולים להיות יותר מ-1,000 קפיצות מתחת לחגורה.

חליפת כנפיים מעופפת

טיסת חליפת כנפיים היא ספורט האקסטרים האולטימטיבי. זה כרוך בלבישה של חליפה מיוחדת שיש לה כנפי בד בין הרגליים והזרועות, המאפשרות ללובש לעוף כמו ציפור. עלוני חליפת כנפיים יכולים להגיע למהירויות של עד 200 קמ"ש, ויכולים לעבור מרחקים של עד 10 ק"מ בטיסה בודדת. ספורט הטסת חליפת כנפיים הוא חדש יחסית, לאחר שפותח בסוף שנות ה-90. זה מסוכן ביותר, והביא למקרי מוות רבים במהלך השנים. לרובם של עלוני חליפת הכנף יש ניסיון רב בצניחה חופשית וקפיצת בסיס לפני ניסיון הספורט.

צלילה במערות

צלילה במערות היא ספורט אתגרי הכולל צלילה במערות תת-מימיות. זוהי אחת הפעילויות המסוכנות ביותר בעולם, ודורשת רמה גבוהה של מיומנות וניסיון. צוללני מערות חייבים להיות מסוגלים לנווט בחושך מוחלט, כמו גם להיות מסוגלים להתמודד עם זרמים חזקים ומפגעים תת-מימיים. צלילה במערות היא גם ספורט יקר, עם ציוד צלילה וקורסי צלילה במערות בעלות של אלפי ש"ח. הספורט קיים מאז שנות ה-50, והוא הולך וגדל בפופולריות בקרב חובבי ספורט אתגרי.

טיפוס סולו חינם

טיפוס סולו חופשי הוא ספורט האקסטרים האולטימטיבי. זה כרוך בטיפוס על פני סלע ללא כל ציוד בטיחות או חבלים. זוהי פעילות מסוכנת להפליא, שכן טעות בודדת עלולה לגרום למוות. טיפוס סולו חופשי קיים מאז שנות ה-50, ומאז גדל בפופולריות. ההערכה היא שיש רק כמה מאות מטפסי סולו חופשיים בעולם. למטפסים המנוסים ביותר יכולים להיות מאות עליות מתחת לחגורתם.

גלישת גלים גדולים

גלישת גלים גדולים הוא ספורט אתגרי הכולל רכיבה על גלי ענק שיכולים להגיע לגבהים של עד 30 מטר. הספורט דורש רמה גבוהה של מיומנות, כמו גם הרבה אומץ. גולשי גלים גדולים חייבים להיות מסוגלים לקרוא את האוקיינוס ולצפות את הגלים, כמו גם להיות מסוגלים להתמודד עם הכוחות החזקים של האוקיינוס. גלישת גלים גדולים היא ענף ספורט חדש יחסית, שפותח בסוף שנות ה-80. הוא הולך וגדל בפופולריות, כאשר יותר ויותר גולשים לוקחים על עצמם את האתגר לרכוב על גלי ענק. גם הספורט יקר מאוד, עם גלשנים מיוחדים וחליפות צלילה בעלות של אלפי ₪.

חקר עירוני

חקר עירוני הוא ספורט אתגרי הכולל חקר מבנים נטושים ואזורים עירוניים אחרים. זה נתפס לעתים קרובות כסוג של הרפתקה עירונית, שכן מגלי ארצות חייבים לנווט במקומות חשוכים ומסוכנים. חקר עירוני אינו חוקי במדינות רבות, ועלול להיות מסוכן בשל הסיכון של מבנים שקרסו וסכנות אחרות. הספורט של חקר עירוני קיים מאז תחילת שנות ה-2000, והוא הולך וגדל בפופולריות. ההערכה היא שיש למעלה מ-10,000 חוקרים עירוניים פעילים ברחבי העולם. החוקרים המנוסים ביותר יכולים לערוך מאות מחקרים תחת החגורה שלהם. מה יותר מטורף מצניחה חופשית? זו שאלה שקשה לענות עליה, מכיוון שיש כל כך הרבה ספורט אתגרי בחוץ. מקפיצות בסיס וטיסה בחליפת כנפיים ועד צלילות במערות וטיפוס סולו חופשי, יש שפע של פעילויות נועזות יותר מצניחה חופשית. גלישת גלים גדולים וחקר עירוני הם גם ספורט אתגרי שצובר פופולריות. כל הפעילויות הללו דורשות מיומנות, אומץ ונכונות לקחת סיכונים. אם אתם מחפשים משהו קצת יותר נועז מאשר צניחה חופשית, אז כל אחת מהפעילויות האלה יכולה להיות בדיוק הדבר בשבילכם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן