דף הבית » יותר » מה יותר מזיק מחקר סיגריות אלקטרוניות או נרגילה?
2023-06-11 20:59:00+02:00

מה יותר מזיק מחקר סיגריות אלקטרוניות או נרגילה?

מבוא

כיום, נראה שאנו מופגזים כל הזמן במידע על הסיכונים הבריאותיים של עישון סיגריות ומוצרי טבק אחרים. אבל מה לגבי סיגריות אלקטרוניות ונרגילה? האם הם בטוחים יותר? במאמר זה, נסקור מקרוב את המחקר סביב סיגריות אלקטרוניות ונרגילות ונבדוק איזו מהן מזיקה יותר.

מהן סיגריות אלקטרוניות?

סיגריה אלקטרונית (הידועה גם בשם סיגריה אלקטרונית, סיגריה אלקטרונית או vape) היא מכשיר כף יד המדמה את התחושה של עישון סיגריה. זה פועל על ידי חימום נוזל, המכיל בדרך כלל ניקוטין, פרופילן גליקול, גליצרין וחומרי טעם וריח, לתוך אירוסול שהמשתמש שואף.

מהן נרגילות?

נרגילה (המכונה גם צינור מים, נרגילה, נרגילה או גוזה) היא מכשיר עישון מסורתי שמקורו בהודו ובפרס. הוא מורכב מקערה, צינור, גוף וראש. הקערה ממולאת בטבק בטעמים, אשר לאחר מכן מחומם על ידי פחם והעשן נשאב דרך הצינור ונשאף.

מה יותר מזיק מחקר סיגריות אלקטרוניות או נרגילה?

המחקר על מה מזיק יותר בין סיגריות אלקטרוניות לנרגילות עדיין נמשך. עם זאת, ישנם כמה מחקרים המצביעים על כך שסיגריות אלקטרוניות מזיקות פחות מנרגילות. מחקר אחד מצא שסיגריות אלקטרוניות מייצרות פחות רעלים מאשר נרגילות. המחקר מצא גם שסיגריות אלקטרוניות מייצרות פחות חומרים מסרטנים מאשר נרגילות. מחקר אחר מצא שסיגריות אלקטרוניות מייצרות פחות רעלים מאשר נרגילות כאשר שתיהן משמשות באותה טמפרטורה. עם זאת, מחקרים אחרים מצאו שגם לסיגריות אלקטרוניות וגם לנרגילות יש רמות דומות של רעלים. מחקר אחד מצא שגם סיגריות אלקטרוניות וגם נרגילות מייצרות רמות דומות של פחמן חד חמצני וחלקיקים עדינים במיוחד. מחקר אחר מצא שגם סיגריות אלקטרוניות וגם נרגילות מייצרות רמות דומות של תרכובות אורגניות נדיפות. בסך הכל, המחקר מצביע על כך שסיגריות אלקטרוניות פחות מזיקות מנרגילות. עם זאת, חשוב לציין שגם סיגריות אלקטרוניות וגם נרגילות מכילות ניקוטין, שהוא חומר ממכר ביותר. בנוסף, גם סיגריות אלקטרוניות וגם נרגילות מכילות כימיקלים אחרים שעלולים להזיק בשאיפה.

השוואת עלויות

כשזה מגיע לעלות, סיגריות אלקטרוניות נוטות להיות יקרות יותר מנרגילות. ערכת התחלה לסיגריה אלקטרונית יכולה לעלות בין 100 ל-200 ש"ח, בעוד שנרגילה יכולה לעלות אפילו 50 ש"ח. בנוסף, העלות של מילוי סיגריה אלקטרונית היא הרבה יותר גבוהה מאשר מילוי נרגילה.

סיכום

בהתבסס על המחקר הקיים, נראה שסיגריות אלקטרוניות מזיקות פחות מנרגילות. עם זאת, גם סיגריות אלקטרוניות וגם נרגילות מכילות ניקוטין וכימיקלים אחרים שעלולים להזיק בשאיפה. בנוסף, סיגריות אלקטרוניות נוטות להיות יקרות יותר מנרגילות. בסופו של דבר, חשוב לקחת בחשבון את כל הגורמים כאשר מחליטים מה מזיק יותר בין סיגריות אלקטרוניות לנרגילות. למידע נוסף על נושא זה, בקר בכתובת מה יותר מזיק סיגרה אלקתרונית או נרגילה מחקר .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן