דף הבית » יותר » מה יותר יקר: זהב או פלטינה?
2023-05-01 16:21:00+02:00

מה יותר יקר: זהב או פלטינה?

מה זה זהב?

זהב הוא אחת המתכות היקרות ביותר המוכרות לאדם. זהו יסוד כימי עם הסמל Au ומספר אטומי 79. זהב הוא גמיש, רקיע ובלתי תגובתי מאוד, מה שהופך אותו לאחד היסודות הבודדים שניתן למצוא בצורתו המקורית, כגושים או גרגרים, בסלעים, בעורקים , ובמרבצי סחף. זהב מזוהה לעתים קרובות עם עושר, כוח ומעמד, ומשמש לייצור מטבעות, תכשיטים ופריטים דקורטיביים אחרים.

מה זה פלטינה?

פלטינה היא יסוד כימי עם הסמל Pt ומספר אטומי 78. זוהי מתכת מעבר צפופה, גמישה, רקיעה, מאוד לא תגובתית, יקרה, כסוף-לבנה. פלטינה היא אחד היסודות הנדירים ביותר בקרום כדור הארץ והוא אחד היסודות הבודדים שניתן למצוא בצורתו המקורית. פלטינה משמשת בתכשיטים, אלקטרוניקה, וכזרז בתגובות כימיות.

מה יותר יקר: זהב או פלטינה?

כשזה מגיע למתכות יקרות, זהב ופלטינה הם שניהם בעלי ערך, אבל מי מהם יקר יותר? התשובה תלויה במחירי השוק העדכניים לכל מתכת, כמו גם בטוהר המתכת. באופן כללי, זהב יקר יותר מפלטינה.

מחירי זהב

מחיר הזהב נקבע לפי שוק הזהב העולמי, שמתבסס על היצע וביקוש של זהב. מחירי הזהב נקובים בדרך כלל בדולר ארה"ב (USD) או בשקלים ישראליים (שקלים). מחיר הזהב בשקלים כיום עומד על כ-2,890 ש"ח לאונקיה.

מחירי פלטינה

מחיר הפלטינה נקבע גם לפי שוק הפלטינה העולמי, שמתבסס על היצע וביקוש של פלטינה. מחירי פלטינה נקובים בדרך כלל בדולר ארה"ב (USD) או בשקלים ישראליים (שקלים). המחיר הנוכחי של פלטינה בשקלים עומד על כ-3,320 ש"ח לאונקיה.

סיכום

כשמדובר למתכות יקרות, זהב בדרך כלל יקר יותר מפלטינה. המחיר הנוכחי של הזהב בשקלים עומד על כ-2,890 ש"ח לאונקיה, בעוד שמחיר הפלטינה הנוכחי בשקלים עומד על כ-3,320 ש"ח לאונקיה. מכיוון שהמחירים של שתי המתכות יכולים להשתנות עקב שינויים בשוק העולמי, חשוב לעקוב אחר המחירים הנוכחיים לפני ביצוע השקעות בכל אחת מהמתכות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן