דף הבית » יותר » מה יותר חשוב: סיסטולי או דיאסטולי?
2023-05-26 00:59:00+02:00

מה יותר חשוב: סיסטולי או דיאסטולי?

מהו לחץ דם סיסטולי ודיאסטולי?

לחץ דם הוא כוח הדם שדוחף את דפנות העורקים שלך בזמן שהלב שלך שואב דם לכל הגוף. כאשר הרופא שלך מודד את לחץ הדם שלך, הוא מודד שני מספרים: סיסטולי ודיאסטולי. סיסטולי הוא הלחץ של הדם שלך כאשר הלב שלך מתכווץ ומזרים דם מהלב שלך, בעוד דיאסטולי הוא לחץ הדם שלך כאשר הלב שלך במנוחה בין פעימות. לחץ הדם הסיסטולי מתבטא כמספר העליון בקריאה של לחץ הדם שלך , בעוד דיאסטולי הוא המספר התחתון. קריאת לחץ דם תקינה היא 120/80 מ"מ כספית, כאשר המספר הסיסטולי (120) הוא הגבוה מבין השניים.

מדוע לחץ דם סיסטולי ודיאסטולי חשובים?

קריאות לחץ דם סיסטולי ודיאסטולי חשובות מכיוון שהן מסייעות להצביע על הסיכון שלך לפתח לחץ דם גבוה ומחלות לב וכלי דם. לחץ דם גבוה, הידוע גם בשם יתר לחץ דם, הוא גורם סיכון עיקרי לשבץ מוחי, התקף לב, אי ספיקת לב, מחלת כליות ומצבים בריאותיים חמורים אחרים. לחץ סיסטולי גבוה הוא גורם סיכון גדול יותר למחלות לב וכלי דם מאשר לחץ דיאסטולי גבוה, ולכן חשוב לעקוב אחר שתי הקריאות. אם לחץ הדם הסיסטולי שלך הוא באופן עקבי מעל 140 מ"מ כספית או לחץ הדם הדיאסטולי שלך הוא באופן עקבי מעל 90 מ"מ כספית, ייתכן שאובחן עם לחץ דם גבוה.

מה ההבדל בין לחץ דם סיסטולי לדיאסטולי?

ההבדל בין לחץ דם סיסטולי לדיאסטולי הוא כמות הלחץ בעורקים שלך כאשר הלב שלך פועם וכשהוא במנוחה. לחץ סיסטולי הוא הלחץ בעורקים שלך כאשר הלב שלך מתכווץ, בעוד שהלחץ הדיאסטולי הוא הלחץ בעורקים שלך כאשר הלב שלך במנוחה. קריאת לחץ דם תקינה היא 120/80 מ"מ כספית, כאשר המספר הסיסטולי (120) הוא הגבוה מבין השניים.

מה עלי לעשות אם לחץ הדם הסיסטולי או הדיאסטולי שלי גבוה?

אם לחץ הדם הסיסטולי או הדיאסטולי שלך הוא בעקביות מעל הטווח הנורמלי, חשוב לדבר עם הרופא שלך על שינויים באורח החיים ותרופות שיכולות לעזור להורדת לחץ הדם שלך. שינויים באורח החיים כגון אכילת תזונה בריאה, פעילות גופנית סדירה והפסקת עישון יכולים לעזור להורדת לחץ הדם שלך. הרופא שלך עשוי גם לרשום תרופות כגון מעכבי ACE, חוסמי קולטני אנגיוטנסין, חוסמי בטא ומשתנים כדי לסייע בהורדת לחץ הדם שלך.

סיכום

קריאות לחץ דם סיסטולי ודיאסטולי הן אינדיקטורים חשובים לסיכון שלך לפתח לחץ דם גבוה ומחלות לב וכלי דם. אם לחץ הדם הסיסטולי או הדיאסטולי שלך הוא בעקביות מעל הטווח הנורמלי, חשוב לדבר עם הרופא שלך על שינויים באורח החיים ותרופות שיכולות לעזור להורדת לחץ הדם שלך. בחירה באורח חיים בריא וביצוע הנחיות הרופא שלך יכול לעזור לשמור על לחץ הדם שלך בטווח הנורמלי ולהפחית את הסיכון שלך לפתח מצבים בריאותיים חמורים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן