דף הבית » יותר » מה יותר דליק פחמן דו חמצני או חנקן ניאון?
2023-05-20 03:10:00+02:00

מה יותר דליק פחמן דו חמצני או חנקן ניאון?

מהו פחמן דו חמצני?

פחמן דו חמצני (CO2) הוא גז חסר צבע וריח, המיוצר משריפת דלקים מאובנים, כמו פחם וגז טבעי, ומשתחרר גם לאטמוספירה על ידי בעלי חיים במהלך הנשימה. זהו גז החממה השכיח ביותר באטמוספרה, ורמותיו גדלו מאז המהפכה התעשייתית עקב פעילות אנושית. פחמן דו חמצני חיוני לחיים על פני כדור הארץ, מכיוון שהוא עוזר לווסת את האקלים על ידי לכידת חום מהשמש.

מהו ניאון חנקן?

חנקן ניאון (N2) הוא גז חסר צבע וריח שהוא הגז השכיח ביותר באטמוספירה, המהווה 78% מהאוויר שאנו נושמים. הוא מצוי גם בקרום כדור הארץ, ומשמש בתהליכים תעשייתיים, כמו ייצור דשנים וחומרי נפץ. בניגוד לפחמן דו חמצני, חנקן ניאון אינו נחשב לגז חממה, מכיוון שהוא אינו סופג קרינת אינפרא אדום מהשמש.

מה יותר דליק?

כשמדובר בדליקות, גם פחמן דו חמצני וגם חנקן ניאון נחשבים לגזים בלתי דליקים. המשמעות היא שלא ניתן להצית אותם ישירות על ידי להבה או ניצוץ, ויש לערבב אותם עם חמצן כדי להישרף. עם זאת, כאשר משווים בין שני הגזים, פחמן דו חמצני דליק יותר מחנקן ניאון. הסיבה לכך היא שפחמן דו חמצני מגיב יותר מחנקן ניאון, מה שאומר שיש לו סיכוי גבוה יותר להגיב עם חומרים אחרים וליצור תרכובות דליקות.

מדוע פחמן דו חמצני דליק יותר?

פחמן דו חמצני דליק יותר מחנקן ניאון מכיוון שהוא מגיב יותר. המשמעות היא שיש סיכוי גבוה יותר להגיב עם חומרים אחרים, כמו חמצן, ליצירת תרכובות דליקות. לפחמן דו חמצני יש גם נקודת רתיחה גבוהה יותר מחנקן ניאון, מה שאומר שסביר יותר שהוא יישאר באוויר זמן רב יותר ובכך יהיה זמין יותר להגיב עם חומרים אחרים.

תשובות ושאלות

ש: מה יותר דליק, פחמן דו חמצני או חנקן ניאון?

ת: פחמן דו חמצני דליק יותר מחנקן ניאון.

ש: מדוע פחמן דו חמצני דליק יותר מחנקן ניאון?

ת: פחמן דו חמצני מגיב יותר מחנקן ניאון, מה שאומר שיש לו סיכוי גבוה יותר להגיב עם חומרים אחרים וליצור תרכובות דליקות. יש לו גם נקודת רתיחה גבוהה יותר מחנקן ניאון, מה שאומר שסביר יותר שהוא יישאר באוויר זמן רב יותר ובכך יהיה זמין יותר להגיב עם חומרים אחרים.

סיכום

פחמן דו חמצני וחנקן ניאון הם שניהם גזים לא דליקים, כלומר לא ניתן להצית אותם ישירות על ידי להבה או ניצוץ. עם זאת, כאשר משווים בין שני הגזים, פחמן דו חמצני דליק יותר מחנקן ניאון. הסיבה לכך היא שפחמן דו חמצני מגיב יותר מחנקן ניאון, מה שאומר שיש לו סיכוי גבוה יותר להגיב עם חומרים אחרים וליצור תרכובות דליקות. לפחמן דו חמצני יש גם נקודת רתיחה גבוהה יותר מחנקן ניאון, מה שאומר שסביר יותר שהוא יישאר באוויר זמן רב יותר ובכך יהיה זמין יותר להגיב עם חומרים אחרים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן