דף הבית » יותר » מה יותר גדול: רבע או שלישי?
2023-05-19 00:32:00+02:00

מה יותר גדול: רבע או שלישי?

מה זה רבע ושליש?

כשמדובר בשברים, רבע ושליש הם שניים מהנפוצים יותר. רבע הוא שבר ששווה לרבע מהשלם. הוא כתוב כ-1/4 וניתן לייצג אותו כצורה שיש לה ארבעה חלקים שווים. שליש הוא שבר ששווה לשליש מהשלם. הוא כתוב כ-1/3 וניתן לייצג אותו כצורה שיש לה שלושה חלקים שווים.

השוואה בין רבע לשלישי

כאשר משווים רבע ושליש, חשוב להבין את ההבדל בין שני השברים. רבע שווה לרבע משלם, בעוד שליש שווה לשליש משלם. זה אומר שרבע קטן משליש. במילים אחרות, שליש גדול מרבע.

ייצוג חזותי של רבע ושלישי

כדי להבין טוב יותר את ההבדל בין רבע לשליש, כדאי להסתכל על ייצוג חזותי של שני השברים. רבע יכול להיות מיוצג כצורה שיש לה ארבעה חלקים שווים, בעוד שליש יכול להיות מיוצג כצורה שיש לה שלושה חלקים שווים. כשמסתכלים על שתי הצורות זו לצד זו, קל לראות שהצורה המייצגת שליש גדולה יותר מהצורה המייצגת רבע.

דוגמאות מעשיות של רבע ושלישי

כשזה מגיע לדוגמאות מעשיות של רבע ושליש, יש הרבה. למשל, אם היית קונה פריט שעולה 20 שקל, רבע מזה יהיה 5 שקל ושליש מזה יהיה 6.67 שקל. זה ממחיש את ההבדל בין שני השברים – רבע שווה לרבע מהכמות, בעוד שליש שווה לשליש מהכמות.

שימוש ברבע ושליש בחיי היומיום

ניתן להשתמש ברבעים ושלישים בחיי היומיום במגוון דרכים. לדוגמה, אם הייתם מחלקים פיצה לארבע פרוסות שוות, כל פרוסה תהיה רבע מהפיצה. אם היית מחלק את אותה פיצה לשלוש פרוסות שוות, כל פרוסה תהיה שליש מהפיצה. זה ממחיש כיצד ניתן להשתמש ברבעים ושלישים כדי לחלק משהו לחלקים שווים.

סיכום

לסיכום, רבע קטן משליש. ניתן לראות זאת כאשר מסתכלים על הייצוגים החזותיים של שני השברים, כמו גם כאשר מסתכלים על דוגמאות מעשיות של שני השברים. רבעים ושלישים יכולים לשמש גם בחיי היומיום כדי לחלק משהו לחלקים שווים. למידע נוסף על שברים, כולל מי גדול יותר, רבע או שליש, בקר בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן