דף הבית » יותר » מה יותר גבוה, סופרן או מצו-סופרן?
2023-05-16 16:46:00+02:00

מה יותר גבוה, סופרן או מצו-סופרן?

מה זה סופרן?

סופרן הוא סוג של קול שירה נשי קלאסי. זהו טווח הקול הגבוה ביותר של קולות נשיים, כאשר טווח הקול בדרך כלל בין C אמצעי (C4) ל-"גבוה A" (A5). סופרן הם בדרך כלל הזמרים הראשיים באופרות, מחזות זמר ומקהלות. הם משמשים לעתים קרובות גם בא-קפלה ומוזיקה ווקאלית אחרת. טווח שירת הסופרן מחולק לארבע קטגוריות: קולורטורה, לירית, ספינטו ודרמטית. לסופרן קולורטורה טווח ווקאלי גבוה מאוד ומסוגל לשיר תווים גבוהים במיוחד. לסופרן לירית יש צליל חם ולירי והם מסוגלים לשיר עם הבעה נהדרת. לסופרן ספינטו יש צליל עוצמתי ודרמטי, בעוד לסופרן דרמטי יש צליל חזק מאוד, בעל גוף מלא.

מה זה מצו-סופרן?

מצו-סופרן הוא סוג של קול שירה נשי קלאסי. הוא נמוך יותר מסופרן, כאשר טווח הקול בדרך כלל בין C אמצעי (C4) ל"גבוה A" (A5). מצו-סופרן משמשים לעתים קרובות באופרות, מחזות זמר ומקהלות. הם משמשים לעתים קרובות גם בא-קפלה ומוזיקה ווקאלית אחרת. טווח שירת המצו-סופרן מחולק לשלוש קטגוריות: לירית, ספינטו ודרמטית. למצו-סופרן לירית יש צליל חם ולירי ומסוגלים לשיר בהבעה נהדרת. לספינטו מצו סופרן יש צליל עוצמתי ודרמטי, בעוד למצו סופרן דרמטי יש צליל חזק מאוד, בעל גוף מלא.

מה יותר גבוה, סופרן או מצו-סופרן?

התשובה לשאלה זו די פשוטה: סופרן גבוה יותר ממצו סופרן. הסיבה לכך היא שלסופרן יש טווח ווקאלי גבוה יותר, בדרך כלל בין C אמצעי (C4) ל"גבוה A" (A5), בעוד שלמצו-סופרן יש טווח ווקאלי נמוך יותר, בדרך כלל בין C אמצעי (C4) ל"גבוה A" (A5).

הבדלים בין סופרן למצו-סופרן

טווח

לסופרן יש טווח ווקאלי גבוה יותר, בדרך כלל בין C אמצעי (C4) ל"גבוה A" (A5), בעוד שלמצו-סופרן יש טווח ווקאלי נמוך יותר, בדרך כלל בין C אמצעי (C4) ל"גבוה A" (A5) .

נשמע

לסופרן יש צליל בהיר וחזק יותר מאשר למצו-סופרן. למצו-סופרן יש צליל עשיר ונימוח יותר מאשר לסופרן.

מחיר

סופרן בדרך כלל עולה יותר מאשר מצו-סופרן, בשל טווח הקול הגבוה והצליל הבהיר יותר.

סיכום

לסיכום, סופרן גבוה יותר ממצו סופרן. לסופרן יש טווח ווקאלי גבוה יותר, בדרך כלל בין C אמצעי (C4) ל"גבוה A" (A5), בעוד שלמצו-סופרן יש טווח ווקאלי נמוך יותר, בדרך כלל בין C אמצעי (C4) ל"גבוה A" (A5) . לסופרן יש צליל בהיר וחזק יותר מאשר למצו-סופרן, והן בדרך כלל עולות יותר מהמצו-סופרן.

סוג קול טווח קולי נשמע מחיר (ש"ח)
סוֹפּרָנוֹ C אמצעי (C4) עד "גבוה A" (A5) בהיר יותר, חזק יותר גבוה יותר
מצו-סופרן C אמצעי (C4) עד "גבוה A" (A5) עשיר יותר, רך יותר נמוך יותר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן