דף הבית » יותר » מה יותר בזבזני למלא אמבטיה או מקלחת?
2023-06-10 12:39:00+02:00

מה יותר בזבזני למלא אמבטיה או מקלחת?

מבוא

כאשר מדובר באמבטיה, ישנן שתי אפשרויות עיקריות: אמבטיה או מקלחת. שני אלה יכולים להיות דרכים נהדרות להירגע ולהתנקות, אבל איזו מבזבזת יותר? במאמר זה, נחקור את העלות, צריכת המים וההשפעה הסביבתית של כל סוג של אמבטיה כדי לקבוע איזו בזבזנית יותר.

עלות אמבטיה לעומת מקלחת

כשזה מגיע לעלות של אמבטיה או מקלחת, זה מאוד תלוי בסוג האמבטיה או המקלחון שיש לך. אם יש לכם אמבטיה רגילה, למלא אותה במים חמים יעלה כ-100 שקלים. אולם אם יש לכם אמבטיה מפנקת יותר, מילויה עשוי לעלות עד 500 שקלים. מצד שני, מקלחת בדרך כלל תעלה פחות למילוי. מקלחון סטנדרטי משתמש בכ-10 ליטר מים בדקה, כך שיעלה כ-10 שקלים למלא אותו במים חמים. אם יש לכם מקלחון יוקרתי יותר, מילויו עשוי לעלות עד 50 שקלים.

הזוכה: מקלחת

בכל הנוגע לעלות, מקלחון הוא בדרך כלל האפשרות המשתלמת יותר.

שימוש במים באמבטיה לעומת מקלחת

כשמדובר בשימוש במים, אמבטיה בדרך כלל משתמשת יותר במים מאשר במקלחת. אמבטיה רגילה משתמשת בכ-80 ליטר מים למילויה, בעוד שמקלחת רגילה משתמשת בכ-10 ליטר מים בדקה. לכן, אם תתקלח 10 דקות, תשתמש בכ-100 ליטר מים. מצד שני, אמבטיה תשתמש בכ-80 ליטר מים, ללא קשר לכמה זמן אתה עושה אמבטיה.

הזוכה: מקלחת

כשמדובר בשימוש במים, מקלחת היא בדרך כלל האפשרות היעילה יותר.

השפעה סביבתית של אמבטיה לעומת מקלחת

כשזה מגיע להשפעה הסביבתית של אמבטיה או מקלחת, זה מאוד תלוי בסוג המים שאתה משתמש בו. אם אתה משתמש במים חמים, אז לאמבטיה תהיה בדרך כלל השפעה סביבתית גבוהה יותר מאשר למקלחת. הסיבה לכך היא שנדרש יותר אנרגיה כדי לחמם אמבטיה מלאה במים מאשר כדי לחמם ראש מקלחת מלא במים. מצד שני, אם אתה משתמש במים קרים, אז למקלחת תהיה בדרך כלל השפעה סביבתית גבוהה יותר מאשר לאמבטיה. הסיבה לכך היא שראש מקלחת משתמש יותר במים מאשר באמבטיה, ולכן נדרש יותר אנרגיה כדי לטפל במים.

הזוכה: זה תלוי

כשזה מגיע להשפעה הסביבתית של אמבטיה או מקלחת, זה מאוד תלוי בסוג המים שאתה משתמש בו.

סיכום

כשזה מגיע לקביעה מה יותר בזבזני למלא אמבטיה או מקלחת, אין מנצח ברור. זה מאוד תלוי בסוג האמבטיה או המקלחת שיש לך, סוג המים שאתה משתמש בו, והעלות ושימוש במים הקשורים לכל סוג של אמבטיה. עם זאת, בכל הנוגע לעלות ושימוש במים, מקלחת היא בדרך כלל האפשרות היעילה יותר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן