דף הבית » יותר » מה חזק יותר, צוואה או הסכם ממון?
2023-05-11 12:05:00+02:00

מה חזק יותר, צוואה או הסכם ממון?

מבוא

בכל הנוגע לתכנון עיזבון, צוואות והסכמי ממון הם שניים מהמסמכים החשובים ביותר שתוכל ליצור. שני המסמכים הללו מחייבים מבחינה משפטית, ולשניהם יש פוטנציאל לעצב את עתיד הכספים והעיזבון שלך. אבל מי מהם חזק יותר? במאמר זה נדון בהבדלים בין צוואה להסכם ממון, ומי מהם חזק יותר.

מהי צוואה?

צוואה היא מסמך המתאר את רצונותיכם לחלוקת נכסיכם ורכושכם לאחר פטירתכם. זה בדרך כלל כולל את שמות האנשים או הארגונים שאתה רוצה לקבל את הנכסים שלך, כמו גם הנחיות כיצד יש להפיץ את הנכסים האלה. צוואות נוצרות בדרך כלל בעזרת עורך דין, ויש לחתום עליהן ולראות אותן כדי שיהיו מחייבות מבחינה משפטית.

מהו הסכם ממון?

הסכם ממון הוא מסמך המתאר את תנאי מערכת יחסים ממון בין שני צדדים או יותר. הוא כולל בדרך כלל את הפרטים של הלוואה או עסקה פיננסית אחרת, כגון סכום הכסף המושאל, שיעור הריבית, תנאי ההחזר וההשלכות של אי פירעון. הסכמי ממון נוצרים בדרך כלל בעזרת עורך דין, ויש לחתום עליהם ולראות אותם כדי שיהיו מחייבים מבחינה משפטית.

מה חזק יותר?

בבואנו לקבוע איזה מסמך חזק יותר, חשוב לציין שגם צוואות וגם הסכמי ממון הם מסמכים מחייבים מבחינה משפטית. עם זאת, כאשר מדובר באכיפת תנאי מסמך, הסכם ממון הוא בדרך כלל חזק יותר מאשר צוואה. הסיבה לכך היא שהסכם ממון הוא חוזה בין שני צדדים או יותר, והוא בר אכיפה בבית משפט. מאידך, צוואה היא מסמך המתאר את רצונו של אדם לחלוקת נכסיו ורכושו, והיא אינה ניתנת לאכיפה בבית משפט.

הבדלים בין צוואה להסכם ממון

בכל הנוגע להבדלים בין צוואה להסכם ממון, ישנן מספר הבחנות מרכזיות. הטבלה הבאה מתארת כמה מההבדלים העיקריים בין שני המסמכים:

רָצוֹן הסכם ממון
מתווה משאלות לחלוקת נכסים ורכוש לאחר המוות מתאר את התנאים של מערכת יחסים פיננסית בין שני צדדים או יותר
לא ניתן לאכיפה בבית משפט ניתן לאכיפה בבית משפט
נוצר בעזרת עו"ד נוצר בעזרת עו"ד
יש לחתום ולראות יש לחתום ולראות

סיכום

בכל הנוגע לתכנון עיזבון, צוואות והסכמי ממון הם שניים מהמסמכים החשובים ביותר שתוכל ליצור. שני המסמכים הללו מחייבים מבחינה משפטית, ולשניהם יש פוטנציאל לעצב את עתיד הכספים והעיזבון שלך. עם זאת, כאשר מדובר באכיפת תנאי מסמך, הסכם ממון הוא בדרך כלל חזק יותר מאשר צוואה. הסיבה לכך היא שהסכם ממון הוא חוזה בין שני צדדים או יותר, והוא בר אכיפה בבית משפט. מאידך, צוואה היא מסמך המתאר את רצונו של אדם לחלוקת נכסיו ורכושו, והיא אינה ניתנת לאכיפה בבית משפט. חשוב לציין כי יש ליצור הן צוואות והן הסכמי ממון בעזרת עורך דין ויש לחתום עליהם ולראותם על מנת שיהיו מחייבים מבחינה משפטית.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן