דף הבית » יותר » מה זה סגן אלוף גבוה או סגן אלוף?
2023-05-16 16:37:00+02:00

מה זה סגן אלוף גבוה או סגן אלוף?

מה זה סגן אלוף?

סגן אלוף הוא קצין צבאי ממונה בכוחות המזוינים, לרוב בצבא או בחיל האוויר. דרגת סגן אלוף מקוצרת כסא"ל והיא לרוב הדרגה הגבוהה ביותר מתחת לדרגת אלוף משנה. בצבא ארצות הברית ובחיל האוויר של ארצות הברית, לוטננט קולונל הוא הדרגה ה-24 מתוך סך של 41 דרגות. בחיל הנחתים של ארצות הברית, לוטננט קולונל הוא הדרגה ה-23 מתוך סך של 39 דרגות.

מה זה סגן אלוף?

סגן אלוף הוא קצין צבאי ממונה בכוחות המזוינים, לרוב בצבא או בחיל האוויר. דרגת סגן אלוף מקוצרת כסא"ל והיא לרוב הדרגה הגבוהה ביותר מתחת לדרגת אלוף משנה. בצבא ארצות הברית ובחיל האוויר של ארצות הברית, לוטננט קולונל הוא הדרגה ה-24 מתוך סך של 41 דרגות. בחיל הנחתים של ארצות הברית, סגן אלוף הוא הדרגה ה-23 מתוך סך של 39 דרגות. סגן אלוף בדרך כלל אחראי על גדוד, שהוא יחידה המורכבת ממספר פלוגות. הם גם אחראים על הובלת והכשרת הקצינים והמתגייסים בגדוד. סגן אלוף יכול לשמש גם כמח"ט או מג"ד, בהתאם לגודל היחידה.

מה ההבדל בין סגן אלוף לסגן אלוף?

ההבדל בין סא"ל לסגן אלוף הוא שסגן אלוף הוא דרגה גבוהה יותר מסא"ל. סגן אלוף הוא הדרגה ה-24 בצבא ארצות הברית ובחיל האוויר של ארצות הברית, ואילו סגן אלוף הוא הדרגה ה-23 בחיל הנחתים של ארצות הברית. גם דרגת סגן אלוף גבוהה יותר מדרגת סרן, שהיא הדרגה ה-22 בצבא ארצות הברית ובחיל האוויר של ארצות הברית, והדרגה ה-21 בחיל הנחתים של ארצות הברית. לסגן אלוף יש בדרך כלל יותר ניסיון ואחריות מאשר סגן אלוף. הם בדרך כלל אחראים על גדוד, בעוד סא"ל בדרך כלל אחראי על פלוגה. גם לסגן אלוף יש יותר סמכות וכוח קבלת החלטות מאשר לסגן אלוף.

משכורת של סגן אלוף וסגן אלוף

השכר של סגן אלוף וסגן אלוף בצבא ארצות הברית משתנה בהתאם לענף השירות. בצבא ארצות הברית, סגן אלוף בעל שירות של למעלה מ-20 שנה מרוויח שכר בסיס של 16,906 שקל בחודש. בחיל האוויר של ארצות הברית, סגן אלוף עם מעל 20 שנות שירות מרוויח שכר בסיס של 17,902 שקל בחודש. בחיל הנחתים של ארה"ב, סא"ל בעל שירות של מעל 20 שנות שירות מרוויח שכר בסיס של 18,722 ש"ח לחודש. גם שכרו של סא"ל בצבא ארצות הברית תלוי בדרגת הקצין. לדוגמא, סא"ל בצבא ארצות הברית עם שירות של מעל 20 שנות שירות מרוויח שכר בסיס של 20,769 ש"ח לחודש, בעוד סא"ל בחיל האוויר של ארצות הברית עם שירות של מעל 20 שנות שירות מרוויח שכר בסיס של 21,843 ש"ח. לחודש.

סיכום

סגן אלוף הוא דרגה גבוהה יותר מאשר סגן אלוף בצבא ארצות הברית. לסגן אלוף בדרך כלל יש יותר ניסיון ואחריות מאשר לסגן אלוף, ויש להם גם יותר סמכות וכוח קבלת החלטות. שכרם של סגן אלוף וסגן אלוף בצבא ארצות הברית משתנה בהתאם לענף השירות ודרגת הקצין. למידע נוסף על דרגת סגן אלוף וסגן אלוף בצבא הישראלי, ניתן לבקר בהויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן