דף הבית » יותר » מה זה יותר הודים או סינים?
2023-06-22 15:03:00+02:00

מה זה יותר הודים או סינים?

מבוא

הודו וסין הן שתיים מהמדינות המאוכלסות ביותר בעולם. בשתי המדינות מתגוררים יותר ממיליארד בני אדם, אך איזו מהן מאוכלסת יותר? מאמר זה יחקור את ההבדלים בין האוכלוסיות של הודו וסין, ואיזו מהן גדולה יותר.

הוֹדוּ

הודו היא המדינה השנייה בגודלה בעולם, עם אוכלוסייה של 1.3 מיליארד בני אדם. זוהי המדינה השביעית בגודלה בעולם לפי שטח, והדמוקרטיה המאוכלסת ביותר בעולם. בהודו יש אוכלוסייה מגוונת, עם יותר מ-2,000 קבוצות אתניות ויותר מ-22 שפות רשמיות. רוב אוכלוסיית הודו היא הינדית, ואחריה מוסלמים, נוצרים, סיקים, בודהיסטים וג'ינים.

חרסינה

סין היא המדינה המאוכלסת ביותר בעולם, עם אוכלוסייה של 1.4 מיליארד בני אדם. זוהי המדינה הרביעית בגודלה בעולם לפי שטח, והמדינה האוטוריטרית המאוכלסת ביותר בעולם. בסין יש אוכלוסייה מגוונת, עם יותר מ-56 קבוצות אתניות ויותר מ-10 שפות רשמיות. רוב אוכלוסיית סין היא סיני האן, ואחריה ג'ואנג, הואי, מנצ'ו, אויגורי, מיאו, יי, טוג'יה ומונגולית.

איזה גדול יותר?

כשזה מגיע לאוכלוסיה, הודו וסין שתיהן מדינות גדולות מאוד. עם זאת, סין היא המדינה המאוכלסת ביותר בעולם, עם אוכלוסייה של 1.4 מיליארד בני אדם. מדובר ביותר מ-200 מיליון איש יותר מאוכלוסיית הודו המונה 1.3 מיליארד.

כַּלְכָּלָה

בכל הנוגע לכלכלה, סין היא הכלכלה הגדולה בעולם, עם תוצר מקומי גולמי (GDP) של 14.2 טריליון דולר בשנת 2020. הודו היא הכלכלה החמישית בגודלה בעולם, עם תמ"ג של 2.9 טריליון דולר בשנת 2020. כלכלת סין היא הכלכלה החמישית בגודלה בעולם. יותר מפי ארבע יותר מזה של הודו.

צבאי

בכל הנוגע לכוח צבאי, סין היא המוציאה הצבאית השנייה בגודלה בעולם, עם תקציב ביטחון של 261 מיליארד דולר בשנת 2020. הודו היא המוציאה הצבאית הרביעית בגודלה, עם תקציב ביטחון של 71 מיליארד דולר בשנת 2020. ההוצאה הצבאית של סין היא יותר מ- גדול פי שלושה מזה של הודו.

תַרְבּוּת

להודו ולסין יש תרבויות עשירות ומגוונות. להודו היסטוריה ארוכה ומגוונת, עם תרבות המושפעת מאוד מהינדואיזם, בודהיזם ודתות אחרות. לסין היסטוריה ארוכה ומגוונת, עם תרבות המושפעת מאוד מקונפוציאניזם, טאואיזם ופילוסופיות אחרות.

סיכום

בכל הנוגע לאוכלוסייה, סין היא המדינה המאוכלסת ביותר בעולם, עם אוכלוסייה של 1.4 מיליארד איש. בכל הנוגע לכלכלה, סין היא הכלכלה הגדולה בעולם, עם תוצר של 14.2 טריליון דולר בשנת 2020. בכל הנוגע לכוח צבאי, סין היא המוציאה הצבאית השנייה בגודלה בעולם, עם תקציב ביטחון של 261 מיליארד דולר בשנת 2020. הודו ולסין יש תרבויות עשירות ומגוונות, עם היסטוריה ארוכה ומגוונת. הכל, יש יותר הודים מסינים. אולם, העולם הפועל של העולם הוא משולב במקומות שונים. העולם העסקי של סין הוא הגדול ביותר בעולם, והעולם הצבאי של סין הוא השני הגדול ביותר. התרבות של הודו וסין היא רבה ומגוונת, עם היסטוריה ארוכה ומגוונת.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן