דף הבית » יותר » מה זה גדול יותר, וריד או וריד?
2023-05-18 14:50:00+02:00

מה זה גדול יותר, וריד או וריד?

מה זה וריד?

ורידים הם כלי דם המובילים דם מהגוף בחזרה ללב. לרוב מדובר בצינורות דקים וגמישים שנמצאים בכל הגוף ואחראים על אספקת חמצן וחומרי הזנה לתאי הגוף. דפנות הוורידים מורכבות משלוש שכבות: שכבה פנימית של שריר חלק, שכבה אמצעית של רקמת חיבור ושכבה חיצונית של רקמה אלסטית.

מה זה וריד?

וריד הוא סוג של כלי דם המוביל דם הרחק מהלב לכיוון איברי הגוף ורקמותיו. הורידים בדרך כלל גדולים ועבים יותר מהעורקים ומובילים דם נטול חמצן מהגוף בחזרה ללב. דפנות הוורידים מורכבות משלוש שכבות: שכבה פנימית של שריר חלק, שכבה אמצעית של רקמת חיבור ושכבה חיצונית של רקמה אלסטית.

מה יותר גדול, וריד או וריד?

התשובה לשאלה זו תלויה בווריד הספציפי שמשוווה. באופן כללי, ורידים גדולים ועבים יותר מעורקים, כך שברוב המקרים, וריד גדול יותר מוריד. עם זאת, ישנם כמה יוצאי דופן. לדוגמה, הוורידים בזרועות וברגליים בדרך כלל קטנים יותר מהוורידים בחזה ובבטן.

ורידים בזרועות וברגליים

הוורידים בזרועות וברגליים בדרך כלל קטנים יותר מהוורידים בחזה ובבטן. הסיבה לכך היא שהוורידים בזרועות וברגליים אחראים על הובלת דם נטול חמצן בחזרה ללב, בעוד שהוורידים בחזה ובבטן אחראים על הובלת דם מחומצן הרחק מהלב. כתוצאה מכך, הוורידים בזרועות וברגליים בדרך כלל צרים ודקים יותר מהוורידים בחזה ובבטן.

ורידים בחזה ובבטן

הוורידים בחזה ובבטן בדרך כלל גדולים ועבים יותר מהוורידים בזרועות וברגליים. הסיבה לכך היא שהוורידים בחזה ובבטן אחראים על הובלת דם מחומצן הרחק מהלב, בעוד שהוורידים בזרועות וברגליים אחראים להובלת דם חסר חמצן בחזרה ללב. כתוצאה מכך, הורידים בחזה ובבטן לרוב רחבים ועבים יותר מהוורידים בזרועות וברגליים.

הבדל בגודל ובעובי

ההבדל בגודל ובעובי בין ורידים לוורידים הוא משמעותי. הורידים בדרך כלל גדולים ועבים יותר מהוורידים, והוורידים בחזה ובבטן בדרך כלל גדולים ועבים יותר מהוורידים בזרועות וברגליים. ניתן לראות הבדל זה בגודל ובעובי בטבלה הבאה:

מקום גודל וריד (מ"מ) עובי וריד (מ"מ)
ידיים ורגליים 2-3 0.5-1
חזה ובטן 3-5 1-2

סיכום

באופן כללי, הורידים בדרך כלל גדולים ועבים יותר מהוורידים. עם זאת, הגודל והעובי של הורידים יכולים להשתנות בהתאם למיקומם בגוף. הוורידים בזרועות וברגליים בדרך כלל קטנים ודקים יותר מהוורידים בחזה ובבטן. למידע נוסף על ורידים וורידים, אתה יכול לבקר בוויקיפדיה או לצפות בסרטון ב-YouTube .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן