דף הבית » כמה זמן? » מה ההבדל בין קמח לחם לקמח רגיל?
2023-05-20 02:40:00+02:00

מה ההבדל בין קמח לחם לקמח רגיל?

מהו קמח לחם?

קמח לחם הוא קמח עתיר חלבון העשוי מזני חיטה קשה. יש לו תכולת חלבון של 12-14%, שהיא גבוהה יותר מקמח לכל מטרה. תכולת חלבון גבוהה זו מעניקה לקמח הלחם את החוזק והמבנה הדרושים להכנת לחמים שמרים. תכולת החלבון הגבוהה מעניקה לקמח לחם גם תכולת גלוטן גבוהה יותר, וזה מה שנותן ללחם את המרקם הלעיס שלו.

מהו קמח לכל מטרה?

קמח לכל מטרה הוא תערובת של זני חיטה קשה ורכה. יש לו תכולת חלבון של 10-12%, שהיא נמוכה יותר מקמח לחם. תכולת חלבון נמוכה זו מעניקה לקמח לכל מטרה מרקם רך יותר והופכת אותו למתאים יותר לעוגות ומאפים. תכולת החלבון הנמוכה יותר גם מעניקה לקמח לכל מטרה תכולת גלוטן נמוכה יותר, ולכן הוא אינו מתאים להכנת לחמי שמרים.

הבדלים בין קמח לחם לקמח לכל מטרה

תכולת חלבון

ההבדל העיקרי בין קמח לחם לקמח לכל מטרה הוא תכולת החלבון. לקמח לחם יש תכולת חלבון גבוהה יותר של 12-14%, בעוד שלקמח לכל מטרה יש תכולת חלבון נמוכה יותר של 10-12%. תכולת חלבון גבוהה יותר בקמח לחם מעניקה לו את החוזק והמבנה הדרושים להכנת לחמים מוחמצים בשמרים.

תוכן גלוטן

תכולת החלבון הגבוהה יותר בקמח לחם מעניקה לו גם תכולת גלוטן גבוהה יותר, וזה מה שנותן ללחם את המרקם הלעיס שלו. לקמח לכל מטרה יש תכולת גלוטן נמוכה יותר, ולכן הוא לא מתאים להכנת לחמי שמרים.

מרקם

תכולת החלבון הגבוהה יותר בקמח לחם מעניקה לו מרקם גס יותר, בעוד שתכולת החלבון הנמוכה יותר בקמח לכל מטרה מעניקה לו מרקם רך יותר.

שימושים

עדיף להשתמש בקמח לחם להכנת לחמים מוחמצים בשמרים, בעוד שקמח לכל מטרה עדיף להשתמש לעוגות, מאפים ומוצרי מאפה אחרים.

כיצד להחליף קמח לחם בקמח לכל מטרה

אם אין לכם קמח לחם, אפשר להחליף קמח לכל מטרה בקמח לחם במתכון. כדי לעשות זאת, השתמשו בכוס אחת של קמח לכל מטרה עבור כל כוס קמח לחם שנדרשת במתכון. ייתכן שיהיה עליך להוסיף מעט יותר נוזלים למתכון כדי לפצות על תכולת החלבון הנמוכה יותר בקמח לכל מטרה.

כיצד להחליף קמח לכל מטרה בקמח לחם

אם אין לכם קמח לחם, אפשר להחליף קמח לכל מטרה בקמח לחם במתכון. כדי לעשות זאת, השתמשו ב-1 1/4 כוסות קמח לכל מטרה עבור כל כוס קמח לחם הדרוש במתכון. ייתכן שיהיה עליך להוסיף מעט יותר נוזלים למתכון כדי לפצות על תכולת החלבון הנמוכה יותר בקמח לכל מטרה.

טבלת ההבדלים בין קמח לחם לקמח לכל מטרה

תכונה קמח לחם קמח לכל מטרה
תכולת חלבון 12-14% 10-12%
תוכן גלוטן גָבוֹהַ נָמוּך
מרקם גַס רַך
שימושים לחמי שמרים עוגות, מאפים ומוצרי מאפה אחרים

סיכום

קמח לחם וקמח לכל מטרה הם שני סוגים שונים של קמח עם תכולת חלבון וגלוטן שונה. לקמח לחם יש תכולת חלבון גבוהה יותר של 12-14%, מה שמקנה לו את החוזק והמבנה הדרושים להכנת לחמים שמרים. לקמח לכל מטרה יש תכולת חלבון נמוכה יותר של 10-12%, מה שמקנה לו מרקם רך יותר ומתאים יותר לעוגות ומאפים. אם אין לך קמח לחם, אתה יכול להחליף קמח לכל מטרה בקמח לחם במתכון, אך ייתכן שיהיה עליך להוסיף עוד מעט נוזלים למתכון כדי לפצות על תכולת החלבון הנמוכה יותר בקמח לכל מטרה. כדי ללמוד עוד על ההבדלים בין קמח לחם לקמח לכל מטרה, צפו בסרטון זה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן