דף הבית » הכי מדובר » מה ההבדל בין מושב, מושב שיתופי, מושב עובדים וקיבוץ?
2023-05-17 08:22:00+02:00

מה ההבדל בין מושב, מושב שיתופי, מושב עובדים וקיבוץ?

מה זה מושב?

מושב הוא סוג של יישוב חקלאי בו כל משפחה מחזיקה בקרקע משלה ואחראית על הייצור והשיווק שלה. המושב מאורגן כקואופרטיב, כאשר החברים חולקים מתקנים משותפים כמו מחלבה, בית מטבחיים, מאפייה וטחנת תבואה. המושב ממוקם בדרך כלל באזורים כפריים, ומאוכלס בדרך כלל בחקלאים ובני משפחותיהם.

מהו מושב שיתופי?

מושב שיתופי דומה למושב רגיל, אך עם יתרון נוסף של בעלות קולקטיבית על הקרקע. המשמעות היא שחברי המושב מתחלקים ברווחים ובהפסדים של המפעל הקיבוצי. למושב השיתופי יש גם מידת השתלבות כלכלית וחברתית גבוהה יותר מאשר במושב רגיל.

מהו מושב עובדים?

מושב עובדים הוא סוג של מושב בו החברים מועסקים על ידי המפעל הקיבוצי. מושב העובדים ממוקם בדרך כלל באזור עירוני, והחברים מועסקים בדרך כלל בפעילות תעשייתית או מסחרית. מושב העובדים מאורגן כקואופרטיב, כאשר החברים חולקים מתקנים משותפים כמו מחלבה, בית מטבחיים, מאפייה וטחנת תבואה.

מה זה קיבוץ?

קיבוץ הוא סוג של ישוב חקלאי קיבוצי בו כל החברים חולקים ברווחים ובהפסדים של המפעל הקיבוצי. הקיבוץ ממוקם בדרך כלל באזורים כפריים, ומאוכלס בדרך כלל בחקלאים ובני משפחותיהם. הקיבוץ מאורגן כקואופרטיב, כאשר חברים חולקים מתקנים משותפים כמו מחלבה, בית מטבחיים, מאפייה וטחנת תבואה.

הבדלים בין מושב למושב שיתופי

ההבדל העיקרי בין מושב למושב שיתופי הוא שחברי המושב השיתופי חולקים ברווחים ובהפסדים של המפעל הקיבוצי. המשמעות היא שלחברי המושב השיתופי מידת השתלבות כלכלית וחברתית גבוהה יותר מאשר למושב רגיל.

הבדלים בין מושב למושב עובדים

ההבדל העיקרי בין מושב למושב עובדים הוא שחברי מושב העובדים מועסקים במפעל הקיבוצי. המשמעות היא שמושב העובדים ממוקם בדרך כלל באזור עירוני, והחברים מועסקים בדרך כלל בפעילות תעשייתית או מסחרית.

הבדלים בין מושב לקיבוץ

ההבדל העיקרי בין מושב לקיבוץ הוא שחברי הקיבוץ מתחלקים ברווחים ובהפסדים של המפעל הקיבוצי. המשמעות היא שהקיבוץ ממוקם בדרך כלל באזורים כפריים, ומאוכלס בדרך כלל בחקלאים ובני משפחותיהם. בנוסף, הקיבוץ מאורגן כקואופרטיב, כאשר חברים חולקים מתקנים משותפים כמו מחלבה, בית מטבחיים, מאפייה וטחנת תבואה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן