דף הבית » יותר » מה בריא יותר: סוכר חום או לבן?
2023-05-15 03:18:00+02:00

מה בריא יותר: סוכר חום או לבן?

מה ההבדל בין סוכר חום ולבן?

סוכר הוא חומר מתוק המשמש במזונות ומשקאות רבים. זהו מקור טבעי לאנרגיה וניתן למצוא אותו בפירות, ירקות ודגנים רבים. ישנם שני סוגים עיקריים של סוכר: חום ולבן. סוכר חום עשוי מקנה סוכר או סלק סוכר ובדרך כלל אינו מזוקק. סוכר לבן עשוי מקנה סוכר או סלק סוכר ובדרך כלל מעודן. ההבדל העיקרי בין השניים הוא שלסוכר חום יש תכולת לחות גבוהה יותר ומכיל כמה מינרלים, בעוד שסוכר לבן הוא סוכרוז טהור.

עובדות תזונתיות

כשזה מגיע לתזונה, סוכר לבן וחום דומים. שניהם עשירים בקלוריות ואינם מכילים חומרים מזינים חיוניים. סוכר לבן מורכב מ-99.9% סוכרוז ומכיל 16 קלוריות לכל כפית. סוכר חום מורכב מ-98% סוכרוז ומכיל 17 קלוריות לכל כפית. הסוכר החום מכיל מעט יותר מינרלים כמו סידן, ברזל ואשלגן, אך מינרלים אלו קיימים בכמויות כה קטנות שאין להם תועלת תזונתית של ממש.

היתרונות הבריאותיים של סוכר חום

למרות שסוכר חום אינו מזון בריאות, יש לו כמה יתרונות בריאותיים פוטנציאליים. סוכר חום מכיל כמה נוגדי חמצון, אשר עשויים לסייע בהגנה מפני מחלות כמו סרטן ומחלות לב. סוכר חום מכיל גם כמויות קטנות של מגנזיום, שיכול לעזור לווסת את רמות הסוכר בדם ולהפחית דלקת.

היתרונות הבריאותיים של סוכר לבן

סוכר לבן הוא לא מזון בריאות, אבל יש לו כמה יתרונות בריאותיים פוטנציאליים. סוכר לבן מכיל כמויות קטנות של ויטמינים ומינרלים, כגון סידן, מגנזיום ואשלגן. ויטמינים ומינרלים אלו יכולים לעזור לווסת את רמות הסוכר בדם ולהפחית דלקת. סוכר לבן מכיל גם כמה נוגדי חמצון, שעשויים לסייע בהגנה מפני מחלות כמו סרטן ומחלות לב.

האם סוכר חום בריא יותר מסוכר לבן?

כשזה מגיע לבריאות, סוכר חום ולבן דומים. שניהם עשירים בקלוריות ואינם מכילים חומרים מזינים חיוניים. סוכר חום אמנם מכיל כמה מינרלים, אך מינרלים אלו קיימים בכמויות כה קטנות שאין להם תועלת תזונתית של ממש. סוכר לבן אמנם מכיל כמה ויטמינים ומינרלים, אבל שוב, אלה קיימים בכמויות כל כך קטנות שאין להם תועלת תזונתית אמיתית. לכן, לא ניתן לומר שסוג אחד של סוכר בריא יותר מהשני.

כמה סוכר אני צריך לאכול?

ארגון הבריאות העולמי ממליץ למבוגרים לצרוך לא יותר מ-25 גרם (6 כפיות) תוספת סוכר ביום. זה כולל את כל סוגי הסוכר, כגון סוכר לבן וחום, דבש וסירופ. אכילה של יותר מכמות זו של תוספת סוכר יכולה להגביר את הסיכון לפתח בעיות בריאותיות כגון השמנת יתר, סוכרת מסוג 2 ומחלות לב. לסיכום, סוכר חום ולבן כאחד עשירים בקלוריות ואינם מכילים חומרים מזינים חיוניים. סוכר חום אמנם מכיל כמה מינרלים, אך מינרלים אלו קיימים בכמויות כה קטנות שאין להם תועלת תזונתית של ממש. סוכר לבן אמנם מכיל כמה ויטמינים ומינרלים, אבל שוב, אלה קיימים בכמויות כל כך קטנות שאין להם תועלת תזונתית אמיתית. לכן, לא ניתן לומר שסוג אחד של סוכר בריא יותר מהשני. ארגון הבריאות העולמי ממליץ למבוגרים לצרוך לא יותר מ-25 גרם (6 כפיות) תוספת סוכר ביום. אכילה של יותר מכמות זו של תוספת סוכר יכולה להגביר את הסיכון לפתח בעיות בריאותיות כמו השמנת יתר, סוכרת מסוג 2 ומחלות לב.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן