דף הבית » יותר » מה בריא יותר: טבק או סיגריות?
2023-05-14 10:20:00+02:00

מה בריא יותר: טבק או סיגריות?

מה זה טבק?

טבק הוא צמח שמקורו באמריקה והוא חלק מהסוג Nicotiana. לרוב מעשנים אותו בסיגריות, סיגרים, מקטרות וכסנפה. טבק משמש גם ליצירת סנוס, מוצר טבק ללא עשן. הוא מכיל את האלקלואיד ניקוטין, שהוא ממריץ וזה מה שהופך אותו לממכר.

מהן סיגריות?

סיגריות הן סוג של מוצר טבק העשוי מעלי טבק מגוררים מגולגלים בנייר. הם בדרך כלל מעושנים ומכילים ניקוטין, כמו גם כימיקלים ותוספים אחרים. סיגריות הן אחת הצורות הפופולריות ביותר של שימוש בטבק בעולם.

סיכונים בריאותיים של טבק

ידוע כי טבק מהווה סיכון בריאותי גדול. זה קשור לצורות רבות של סרטן, כמו גם למחלות אחרות כמו מחלות לב, שבץ ומחלות ריאות. עישון טבק יכול גם להוביל למוות בטרם עת. ההערכה היא ששימוש בטבק אחראי ליותר מ-7 מיליון מקרי מוות ברחבי העולם מדי שנה.

סיכונים בריאותיים של סיגריות

סיגריות מהוות גם סיכון בריאותי גדול, מכיוון שהן מכילות הרבה מאותם כימיקלים ורעלים כמו טבק. הם קשורים לצורות רבות של סרטן, כמו גם למחלות אחרות כמו מחלות לב, שבץ ומחלות ריאות. עישון סיגריות יכול גם להוביל למוות בטרם עת. ההערכה היא שסיגריות אחראיות ליותר מ-6 מיליון מקרי מוות ברחבי העולם מדי שנה.

מה בריא יותר: טבק או סיגריות?

הוויכוח בין היתרונות הבריאותיים של סיגריות וטבק נמשך כבר עשרות שנים. בעוד ששני המוצרים מכילים ניקוטין וכימיקלים אחרים שעלולים להיות מסוכנים לבריאות שלך, ישנם כמה הבדלים בין השניים. טבק מעשן בדרך כלל במקטרת או בסיגר, מה שעלול להזיק פחות מעישון סיגריות. העשן ממקטרת או סיגר בדרך כלל קריר יותר ומכיל פחות רעלים מאשר העשן מסיגריה. המשמעות היא שעישון טבק יכול להיות פחות מסוכן מעישון סיגריות. עם זאת, חשוב לציין כי עישון כל סוג של טבק עלול להיות מסוכן לבריאותכם. עישון סיגריות הוא עדיין הגורם המוביל למוות שניתן למנוע בעולם ויש להימנע ממנו.

סיכום

לסיכום, גם סיגריות וגם טבק עלולים להיות מסוכנים לבריאותכם. שניהם מכילים ניקוטין וכימיקלים אחרים שעלולים להזיק לבריאות שלך. עם זאת, עישון טבק במקטרת או בסיגר עלול להיות פחות מסוכן מעישון סיגריות. חשוב לציין כי עישון כל סוג של טבק עלול להיות מסוכן לבריאותך ויש להימנע ממנו. למידע נוסף על הסיכונים הבריאותיים של עישון, בקר ב-YouTube .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן