דף הבית » יותר » מה ארוך יותר, הנילוס או האמזונס?
2023-05-13 03:35:00+02:00

מה ארוך יותר, הנילוס או האמזונס?

מבוא

הנילוס והאמזונס הם שניים מהנהרות האייקוניים ביותר בעולם. שניהם חשובים להפליא לאזורים שהם חוצים, ושניהם ארוכים להפליא. אבל איזה מהם ארוך יותר? במאמר זה, נסקור את שני הנהרות ונשווה את אורכם.

הנילוס

הנילוס הוא נהר באפריקה העובר ב-11 מדינות. זהו הנהר הארוך ביותר בעולם, המשתרע על פני 6,650 קילומטרים (4,132 מיילים). הנילוס הוא חבל הצלה לתושבי מצרים, סודן, אתיופיה ומדינות נוספות לאורך דרכו. זהו מקור מי השתייה, השקיה ותחבורה עבור מיליוני אנשים. הנילוס הוא גם מקור חשוב למזון. דגים, תנינים וחיות מים אחרות משגשגים בנהר. הנהר הוא גם ביתם של מינים נדירים של ציפורים וצמחים.

הגיאוגרפיה של הנילוס

מקור הנילוס הוא אגם ויקטוריה, באוגנדה. משם הוא זורם צפונה דרך סודן ומצרים, לפני שהוא מתרוקן לים התיכון. לאורך מסלולו, הנילוס עובר דרך מספר אגמים, ביניהם אגם נאצר ואגם טורקנה. הנילוס מחולק לשני חלקים. הנילוס הלבן שמקורו באגם ויקטוריה והנילוס הכחול שמקורו באתיופיה. שני הנהרות נפגשים בסודאן, ולאחר מכן יוצרים את דלתת הנילוס, שנשפכת לים התיכון.

האמזונס

האמזונס הוא נהר בדרום אמריקה העובר דרך תשע מדינות. זהו הנהר השני באורכו בעולם, המשתרע על פני 6,400 קילומטרים (3,976 מיילים). האמזונס מהווה חבל הצלה עבור תושבי ברזיל, פרו, קולומביה ומדינות אחרות לאורך דרכו. זהו מקור מי השתייה, השקיה ותחבורה עבור מיליוני אנשים. האמזונס הוא גם מקור חשוב למזון. דגים, תנינים וחיות מים אחרות משגשגים בנהר. הנהר הוא גם ביתם של מינים נדירים של ציפורים וצמחים.

גיאוגרפיה של האמזונס

מקור האמזונס הוא הרי האנדים בפרו. משם הוא זורם מזרחה דרך ברזיל, לפני שהוא מתרוקן לאוקיינוס האטלנטי. לאורך מסלולו, האמזונס עובר דרך מספר אגמים, ביניהם אגם Maracaibo ואגם Titicaca. האמזונס מחולקת לשני חלקים. האמזונס העליון, שמקורו בהרי האנדים, והאמזונס התחתון, שמקורו בברזיל. שני הנהרות נפגשים בפרו, ואז יוצרים את דלתת האמזונס, שנשפכת לאוקיינוס האטלנטי.

מה יותר ארוך?

אז איזה נהר ארוך יותר, הנילוס או האמזונס? התשובה היא הנילוס. אורכו של הנילוס הוא 6,650 ק"מ (4,132 מייל), בעוד שהאמזונס אורכו 6,400 ק"מ (3,976 מייל).

סיכום

הנילוס והאמזונס הם שניים מהנהרות הארוכים והאיקוניים בעולם. שניהם חשובים להפליא לאזורים שהם חוצים, ושניהם ארוכים להפליא. אבל הנילוס הוא הארוך ביותר, המשתרע על פני 6,650 קילומטרים (4,132 מיילים). שני הנהרות הם מקורות חשובים של מי שתייה, השקיה, תחבורה ומזון עבור מיליוני אנשים. הם גם ביתם של מינים נדירים של ציפורים וצמחים. כדי ללמוד עוד אודות שתי הנהרות מבקרים בעולם, אתה לעיין ב ויקיפדיה או ב יוטיוב .

סיכום

  • הנילוס הוא הנהר הארוך ביותר בעולם, המשתרע על פני 6,650 קילומטרים (4,132 מיילים).
  • האמזונס הוא הנהר השני באורכו בעולם, המשתרע על פני 6,400 קילומטרים (3,976 מיילים).
  • הנילוס הוא חבל הצלה לתושבי מצרים, סודן, אתיופיה ומדינות נוספות לאורך דרכו.
  • האמזונס מהווה חבל הצלה עבור תושבי ברזיל, פרו, קולומביה ומדינות אחרות לאורך דרכו.
  • שני הנהרות הם מקורות חשובים למי שתייה, השקיה, תחבורה ומזון עבור מיליוני אנשים.
  • הם גם ביתם של מינים נדירים של ציפורים וצמחים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן