דף הבית » הכי מדובר » מהו Stronger Oxycontin או Percocet?
2023-04-18 00:06:00+02:00

מהו Stronger Oxycontin או Percocet?

מה זה אוקסיקונטין?

אוקסיקונטין היא תרופה אופיואידית לכאב המשמשת לטיפול בכאב בינוני עד חמור. זוהי גרסת שם מותג של התרופה הגנרית אוקסיקודון וזמינה הן בצורות שחרור מיידי והן בצורת שחרור מורחב. גרסת השחרור המורחבת של התרופה נועדה לספק הקלה בכאב למשך עד 12 שעות. אוקסיקונטין הוא חומר מבוקר של Schedule II, מה שאומר שיש לו פוטנציאל גבוה להתעללות והתמכרות.

מה זה פרקוסט?

Percocet היא תרופה לכאב אופיואידית נוספת המשמשת לטיפול בכאב בינוני עד חמור. זוהי גרסת שם מותג של התרופה הגנרית אוקסיקודון ואצטמינופן. הוא זמין הן בצורת שחרור מיידי והן בצורת שחרור מורחב. Percocet הוא גם חומר מבוקר של Schedule II ובעל פוטנציאל גבוה להתעללות והתמכרות.

איך Oxycontin עובד?

אוקסיקונטין פועל על ידי קשירה לקולטני אופיואידים במוח ובחוט השדרה. קשירה זו גורמת לירידה בתפיסת הכאב ולעלייה בשחרור דופמין, שהוא נוירוטרנסמיטר הקשור לתחושות של הנאה ותגמול.

איך פרקוסט עובד?

Percocet פועל על ידי קשירה לקולטני אופיואידים במוח ובחוט השדרה. קשירה זו גורמת לירידה בתפיסת הכאב ולעלייה בשחרור דופמין, שהוא נוירוטרנסמיטר הקשור לתחושות של הנאה ותגמול. בנוסף, רכיב הפרצטמול של Percocet מסייע בהפחתת דלקות וחום.

מה אוקסיקונטין חזק יותר או פרקוסט?

כאשר באים לקבוע מי חזק יותר אוקסיקונטין או פרקוסט, חשוב לציין ששתי התרופות מכילות את אותו מרכיב פעיל, אוקסיקודון. עם זאת, Percocet מכיל גם אצטמינופן, שהוא משכך כאבים נוסף. המשמעות היא ש-Percocet עשוי להיות מעט יותר חזק מאוקסיקונטין. החוזק של שתי התרופות נקבע לפי כמות האוקסיקודון שהן מכילות. אוקסיקונטין מגיע בעוצמות הנעות בין 10 מ"ג ל-160 מ"ג. Percocet מגיע בעוצמות הנעות בין 2.5 מ"ג ל-10 מ"ג. ככלל, ככל שהחוזק גבוה יותר, כך התרופה חזקה יותר. כשמדובר בקביעה איזו תרופה חזקה יותר, חשוב לקחת בחשבון את הסבילות של הפרט לתרופה. לדוגמה, מי שחדש באופיואידים לא יכול לסבול את היתרונות הגבוהים של אף אחת מהתרופות. במקרה זה, חוזק נמוך יותר של כל אחת מהתרופות עשוי להיות האפשרות הטובה ביותר.

תופעות לוואי של Oxycontin ו-Percocet

גם Oxycontin וגם Percocet עלולים לגרום למגוון תופעות לוואי, כולל בחילות, הקאות, עצירות, סחרחורת, נמנום ויובש בפה. הן יכולות גם לגרום לתופעות לוואי חמורות יותר, כגון האטה בנשימה, בלבול ודיכאון נשימתי. שתי התרופות יכולות גם ליצור הרגלים, לכן חשוב ליטול אותן רק לפי המרשם. כמו כן, חשוב לציין ששתי התרופות יכולות לקיים אינטראקציה עם תרופות אחרות ואין ליטול אותן עם אלכוהול או סמים אחרים.

עלות Oxycontin ו-Percocet

העלות של Oxycontin ו-Percocet יכולה להשתנות בהתאם לחוזק ולכמות הנרכשת. ככלל, עלות Oxycontin נעה בין 80 ל-160 ש"ח לטאבלט, בעוד שעלות Percocet נעה בין 20 ל-80 ש"ח לטאבלט.

סיכום

כאשר מדובר בקביעה מה חזק יותר Oxycontin או Percocet, חשוב לקחת בחשבון את הסבילות של הפרט לתרופה, כמו גם את החוזק והעלות של התרופה. שתי התרופות יכולות ליצור הרגלים ויכולות לגרום למגוון תופעות לוואי, לכן חשוב ליטול אותן רק לפי הוראות הרופא. למידע נוסף על אופיואידים ותרופות נגד כאבים, מומלץ לדבר עם רופא או לבקר ביוטיוב .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן