דף הבית » יותר » מהו יום כיפור או שבת קדוש?
2023-06-29 16:18:00+02:00

מהו יום כיפור או שבת קדוש?

מבוא ליום כיפור ושבת

יום כיפור ושבת הם שניים מהימים החשובים והקדושים ביותר בלוח השנה היהודי. יום כיפור הוא יום הכיפורים והוא נחגג 10 ימים לאחר תחילת השנה החדשה היהודית. השבת היא יום מנוחה, והוא נחגג מדי שבוע ביום השביעי. שני הימים הללו נחגגים בצורה שונה, ויש להם רמות שונות של קדושה.

יום כיפור

יום כיפור הוא היום הקדוש ביותר בשנה ביהדות. זהו יום של צום ותשובה ונחשב ליום כפרה על חטאים שנעשו במהלך השנה. ביום כיפור מצפים מהיהודים להתנזר מכל עבודה, ולבלות את היום בתפילה ובהרהור. היום מתחיל בתפילה מיוחדת, ולאחריה צום של 25 שעות. במהלך תקופה זו, מצפים מהיהודים לחזור בתשובה על חטאיהם ולבקש סליחה. בסוף היום מתקיימת תפילה מיוחדת שאחריה תקיעת שופר, קרן איל. זהו סמל מסורתי של חזרה בתשובה והתחדשות.

שבת

השבת היא יום המנוחה היהודי, והוא נחגג מדי שבוע ביום השביעי. בשבת מצפים מהיהודים להתנזר מכל עבודה, ולבלות את היום בתפילה ובהרהור. השבת היא יום מיוחד ליהודים, ומצוין במספר טקסים ומסורות. בשבת מצפים מהיהודים להדליק נרות ולהשמיע ברכות מיוחדות. הם גם צפויים להימנע מפעילויות מסוימות, כמו שימוש בחשמל ונהיגה.

השוואה בין יום כיפור לשבת

קְדוּשָׁה

יום הכיפורים נחשב ליום הקדוש ביותר בשנה ביהדות, ואילו השבת נחשבת ליום מנוחה והתבוננות.

שְׁמִירָה

יום הכיפורים נשמר ליום אחד, בעוד שבת כל שבוע.

פעילויות

ביום כיפור מצפים מהיהודים לצום ולהתפלל. בשבת מצפים מהיהודים להדליק נרות, לברך ברכות ולהימנע מפעילויות מסוימות.

עֲלוּת

קיום יום הכיפורים חופשי, ואילו השבת עשויה להיות כרוכה בעלויות מסוימות כגון קניית מאכלים מיוחדים או נרות.

סיכום

יום כיפור ושבת שניהם חשובים מאוד בתרבות היהודית, אבל מי מהם קדוש יותר? יום כיפור נחשב ליום הקדוש ביותר בשנה, ואילו השבת נחשבת ליום מנוחה והתבוננות. יום הכיפורים נשמר ליום אחד, בעוד שבת כל שבוע. ביום כיפור מצפים מהיהודים לצום ולהתפלל ואילו בשבת מצפים מהיהודים להדליק נרות, לברך ברכות ולהימנע מפעילויות מסוימות. קיום יום הכיפורים חופשי, ואילו השבת עשויה להיות כרוכה בעלויות מסוימות כגון קניית מאכלים מיוחדים או נרות.

קְדוּשָׁה יום כיפור שבת
שְׁמִירָה יום אחד כל שבוע
פעילויות Fast & Pray להדליק נרות, לומר ברכות, להימנע מפעילויות מסוימות
עֲלוּת חינם עשוי להיות כרוך בעלויות כגון מזונות מיוחדים או נרות (₪)

באופן כללי, יום הכיפורים נחשב ליום הקדוש ביותר בשנה ביהדות, ואילו השבת נחשבת ליום מנוחה והתבוננות. שני הימים הללו חשובים ונחגגים אחרת, ובעלי רמות שונות של קדושה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן