דף הבית » כללי » להקדים תרופה למכה: למה חשוב לבצע בדיקות עיניים שגרתיות?

להקדים תרופה למכה: למה חשוב לבצע בדיקות עיניים שגרתיות?

פעמים רבות אנו שוקעים בשגרת החיים ונוטים לוותר על בדיקות שגרתיות. אך הרגישות והחשיבות של העיניים שלנו מחייבות להתייחס אליהן ברצינות רבה. בדיקות עיניים שגרתיות חיוניות לשמירה על בריאות העיניים. על ידי ביקור קבוע אצל אופטומטריסט קליני, תוכלו לזהות ולמנוע בעיות עיניים פוטנציאליות, לוודא ראייה תקינה ולזהות סימנים מוקדמים של מצבים בריאותיים אחרים. אז אילו סיכונים ניתן לזהות בבדיקות עיניים שגרתיות? ובאיזה תדירות יש לבצע בדיקות עיניים שגרתיות?

מה אופטומטריסט בודק בבדיקות עיניים שגרתיות?

האופטומטריסט בודק את מבנה העין בעזרת מכשור רפואי ייעודי ואת חדות הראייה. בנוסף, האופטומטריסט יבדוק את הלחץ התוך-עיני ואת המקטע האחורי והקדמי של העין. על מנת לבדוק את המקטע האחורי של העין יש להרחיב את האישונים בעזרת טיפות מיוחדות.

מה ניתן לזהות בבדיקות עיניים שגרתיות?

המטרה העיקרית של בדיקות עיניים שגרתיות היא לזהות סימנים ראשוניים של מחלות של גילאים מתקדמים יותר. ישנן מחלות עיניים כמו גלאוקומה (יוצרת לחץ תוך-עיני שיכול להוביל לעיוורון), קטרקט (עכירות של עדשת העין), הצטברות כללי דם בקרנית, ניוון מרכז הראייה ולעתים נדירות ניתן לזהות גידולים בגלגל העין. מחלות אלו, אם יתגלו בשלב מאוחר, עלולות להוביל לנזקים בלתי הפיכים. בנוסף, ניתן לזהות בבדיקות עיניים שגרתיות עצמים זרים שנכנסו לעין, חבלות או השפעות של חשיפה מרובה לשמש.

כל כמה זמן מומלץ לבצע בדיקות עיניים שגרתיות?

כמו בכל היבט רפואי, כל אדם שונה מהאחר ולכן גם ההמלצה על בדיקות שגרתיות תהיינה שונה. ככלל, לאנשים בריאים ללא בעיות ראייה מומלץ לבצע בדיקות עיניים שגרתיות בתדירות הבאה:

  • תינוקות וילדים: את בדיקת העיניים הראשונה עוברים תינוקות כבר בבית החולים. מומלץ לעשות בדיקה נוספת בגיל 6-12 חודשים. לאחר מכן מומלץ לבדוק שוב את ראיית הילד סביב גיל 3 ובשנית לפני הכניסה לכיתה א’. בתקופת בית הספר היסודי מומלץ לבצע בדיקה אחת לשנה או לשנתיים, על מנת לעקוב אחר שינויים באיכות הראייה. בגיל ההתבגרות יש לבצע בדיקה על פי הצורך והרגשת הנער/ה.
  • גילאי 20 עד 39: מומלץ לבצע בדיקת עיניים פעמיים בכל עשור, כלומר כל חמש שנים בממוצע.
  • גילאי 40-64: בגיל 40 מומלץ לעשות בדיקת עיניים מלאה ומקיפה. על פי הבדיקה הזו האופטומטריסט ייקבע את התדירות המומלצת למטופל להגיע לבדיקת עיניים שגרתית.
  • גילאי 65 ומעלה: מומלץ להגיע לאופטומטריסט לבדיקת עיניים מלאה אחת לשנה.

האם יש גורמי סיכון המחייבים בדיקות עיניים תכופות יותר?

לאנשים המוגדרים בקבוצת סיכון למחלות עיניים מומלץ להגיע לבדיקות עיניים שגרתיות תכופות יותר. גורמי הסיכון האפשריים הם:

  • היסטוריה משפחתית של גלאוקומה או ניוון מקולרי.
  • היסטוריה משפחתית של סכרת או יתר לחץ דם.
  • אנשים הנוטלים תרופות שתופעות הלוואי שלהן כוללות יובש בעין.
  • אנשים המעשנים באופן קבוע גם כן נמצאים בסיכון למחלות עיניים.

איפה ניתן לבצע בדיקות עיניים שגרתיות באזור תל אביב?

במרפאתה של האופטומטריסטית הקלינית ארזה פרוכטר תוכלו לבצע בדיקות עיניים שגרתיות. ארזה בעלת ניסיון של למעלה מ-25 שנים כאופטומטריסטית. במרפאתה של ארזה תוכלו לעבור בדיקות עיניים על ידי הציוד מהתקדם ביותר, וליהנות מטיפול מקצועי, איכותי ועם יחס אישי.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן