דף הבית » יותר » להקת תמוז The Deeper The Blue: להקה ישראלית
2023-05-08 04:54:00+02:00

להקת תמוז The Deeper The Blue: להקה ישראלית

היכרות עם להקת תמוז

להקת תמוז היא להקת רוק ישראלית המופיעה מסוף שנות ה-90. הלהקה, שהוקמה על ידי הסולן והגיטריסט גיא בן טוב, הוציאה ארבעה אלבומים והפכה למרכיב עיקרי בסצנת המוזיקה הישראלית. הלהקה ידועה בסאונד הייחודי שלה, המשלב מוזיקת פולק ישראלית מסורתית עם רוק ובלוז.

המוזיקה של להקת תמוז

להקת תמוז בעלת סאונד ייחודי המשלב מוזיקת פולק ישראלית מסורתית עם רוק ובלוז. המוזיקה של הלהקה מאופיינת בביטים ובלחנים החזקים שלה, כמו גם בשימוש בכלים מסורתיים כמו עוד, בוזוקי ודרבוקה. מילות השיר של הלהקה מתמקדות לרוב בנושאים חברתיים ופוליטיים, ושיריה מכילים לרוב התייחסויות לתרבות ולהיסטוריה היהודית.

חברי להקת תמוז

להקת תמוז מורכבת מחמישה חברים: גיא בן-טוב (שירה וגיטרה), ירון ירושלמי (גיטרה וקלידים), יאיר סלוצקי (בס), אוהד זיו (תופים), ודניאל זיו (כלי הקשה). כל החברים מנגנים יחד מאז הקמת הלהקה בסוף שנות ה-90.

אלבומי להקת תמוז

להקת תמוז הוציאה ארבעה אלבומים: "ככל שהכחול עמוק יותר" (2000), "הצד השני של השמש" (2004), "הבית האדום" (2008), ו"הריקוד האחרון" (2012). כל האלבומים זכו להערכה רבה בקרב המבקרים והמעריצים, והפכו למרכיבים בסיסיים בסצנת המוזיקה הישראלית.

ככל שהכחול עמוק יותר

The Deeper the Blue הוא אלבום הבכורה של הלהקה, שיצא בשנת 2000. האלבום מכיל שנים עשר רצועות, כולל הסינגלים "The Deeper the Blue" ו"הדרך לירושלים". האלבום הוא שילוב של מוזיקת פולק ישראלית מסורתית ורוק, וכולל כמה מהשירים הפופולריים ביותר של הלהקה.

הצד השני של השמש

The Other Side of the Sun הוא אלבומה השני של הלהקה, שיצא בשנת 2004. האלבום מכיל אחד עשר רצועות, כולל הסינגלים "הצד האחר של השמש" ו"הדרך לירושלים". האלבום הוא שילוב של מוזיקת פולק ישראלית מסורתית ובלוז, וכולל כמה מהשירים הפופולריים ביותר של הלהקה.

הבית האדום

הבית האדום הוא אלבומה השלישי של הלהקה, שיצא בשנת 2008. האלבום מכיל שנים עשר רצועות, כולל הסינגלים "הבית האדום" ו"הדרך לירושלים". האלבום הוא שילוב של מוזיקת פולק ישראלית מסורתית ורוק, וכולל כמה מהשירים הפופולריים ביותר של הלהקה.

הריקוד האחרון

הריקוד האחרון הוא אלבומה הרביעי והאחרון של הלהקה, שיצא בשנת 2012. האלבום מכיל שנים עשר רצועות, כולל הסינגלים "הריקוד האחרון" ו"הדרך לירושלים". האלבום הוא שילוב של מוזיקת פולק ישראלית מסורתית ורוק, וכולל כמה מהשירים הפופולריים ביותר של הלהקה.

קונצרטים וסיורים של להקת תמוז

להקת תמוז הופיעה במספר רב של קונצרטים ופסטיבלים ברחבי העולם, ביניהם פסטיבל המוזיקה הבינלאומי בירושלים, פסטיבל הג'אז בים האדום ופסטיבל המוזיקה הבינלאומי של תל אביב. הלהקה גם יצאה לסיבוב הופעות בינלאומי, והופיעה בארצות הברית, קנדה ואירופה.

דיסקוגרפיה של להקת תמוז

אַלבּוֹם שָׁנָה מחיר (ש"ח)
ככל שהכחול עמוק יותר 2000 59
הצד השני של השמש 2004 59
הבית האדום 2008 69
הריקוד האחרון 2012 69

להקת תמוז היא אחת הלהקות הפופולריות והמשפיעות בסצנת המוזיקה הישראלית. השילוב הייחודי שלהם בין מוזיקת פולק ישראלית מסורתית ורוק זיכה אותם בנאמנות, והאלבומים שלהם הפכו למרכיבים בסיסיים בסצנת המוזיקה הישראלית. בין אם אתם חובבי רוק, בלוז או מוזיקת פולק ישראלית מסורתית, להקת תמוז בטוח יש משהו בשבילכם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן