דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן צריך לעבוד כדי לקבל אבטלה?
2023-04-10 11:09:00+02:00

כמה זמן צריך לעבוד כדי לקבל אבטלה?

מהי אבטלה?

אבטלה היא מצב בו אדם נמצא ללא עבודה ומחפש עבודה באופן פעיל. זהו מצב של חוסר ביטחון כלכלי שיכול להשפיע באופן משמעותי על חייו של אדם. בארצות הברית, דמי אבטלה זמינים למי שאיבדו את עבודתם שלא באשמתם.

כמה זמן צריך לעבוד כדי לקבל אבטלה?

משך הזמן שעליך לעבוד כדי להיות זכאי לדמי אבטלה משתנה ממדינה למדינה. בדרך כלל, עליך לעבוד במשך פרק זמן מסוים ב-18 החודשים האחרונים כדי להיות זכאי לדמי אבטלה. פרק זמן זה מכונה "תקופת הבסיס". ברוב המדינות, תקופת הבסיס היא ארבעת הרבעונים הראשונים מתוך חמשת הרבעונים האחרונים שהושלמו לפני התאריך שבו הגשת תביעתך. לדוגמה, אם הגשת את התביעה שלך ביוני 2020, תקופת הבסיס שלך תהיה מאפריל 2019 עד מרץ 2020.

מהן הדרישות לזכאות?

בנוסף לעבודה במהלך תקופת הבסיס, עליך לעמוד בדרישות מסוימות אחרות כדי להיות זכאי לדמי אבטלה. דרישות אלו משתנות ממדינה למדינה, אך כוללות בדרך כלל:

דרישות רווחים

בטח הרווחת סכום כסף מסוים במהלך תקופת הבסיס. סכום זה מבוסס לרוב על אחוז מהשכר השבועי הממוצע של המדינה.

זמינות לעבודה

עליך להיות זמין ומוכן לקבל עבודה מתאימה. המשמעות היא שעליכם להיות מסוגלים ורוצים לעבוד במשרה מלאה ועליכם להיות מסוגלים להתחיל לעבוד באופן מיידי.

מחפש עבודה באופן פעיל

אתה חייב לחפש עבודה באופן פעיל. המשמעות היא שעליך לחפש עבודה באופן אקטיבי ועליך להיות מוכן לקבל עבודה מתאימה אם היא מוצעת לך.

כמה זמן לוקח לקבל הטבות?

לאחר הגשת התביעה שלך, בדרך כלל לוקח כשבועיים עד שלושה שבועות לטיפול בתביעתך וכדי שתקבל את התשלום הראשון שלך. לאחר מכן תקבלו תשלומים על בסיס קבוע, לרוב כל שבועיים.

סיכום

דמי אבטלה זמינים למי שאיבד את עבודתו שלא באשמתו. כדי להיות זכאי לדמי אבטלה, עליך לעבוד במשך פרק זמן מסוים ב-18 החודשים האחרונים ועליך לעמוד בדרישות מסוימות אחרות. בדרך כלל נדרשים כשבועיים עד שלושה עד שהתביעה שלך תטופל ותקבל את התשלום הראשון שלך. למידע נוסף, צפה בסרטון YouTube זה על כמה זמן אתה צריך לעבוד כדי לקבל אבטלה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן