דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן נגיף ההרפס שורד מחוץ לגוף?
2023-03-28 00:59:00+02:00

כמה זמן נגיף ההרפס שורד מחוץ לגוף?

מהו וירוס הרפס?

נגיף ההרפס הוא נגיף מדבק ביותר שמתפשט באמצעות מגע ישיר עם אדם נגוע. היא מתפשטת לרוב באמצעות מגע מיני, אך היא יכולה להתפשט גם באמצעות מגע עם רוק, ריריות ומגע עור בעור. הנגיף יכול לגרום למגוון תסמינים, כולל שלפוחיות כואבות, גירוד וצריבה. ההערכה היא שכשני שלישים מאוכלוסיית העולם נחשפו לנגיף, וההערכה היא שכאחד מכל חמישה אנשים בארצות הברית סובל מהרפס גניטלי.

כמה זמן נגיף ההרפס שורד מחוץ לגוף?

נגיף ההרפס יכול לשרוד מחוץ לגוף לפרק זמן קצר, אך משך הזמן המדויק תלוי במגוון גורמים. בדרך כלל, הנגיף יכול לשרוד עד ארבע שעות על משטחים כמו מגבות, מצעים ובגדים. הוא גם יכול לשרוד עד שעתיים על עור שאינו מוגן על ידי לבוש. נגיף ההרפס רגיש מאוד לשינויים בטמפרטורה ולחות. בסביבה יבשה, הנגיף יכול לשרוד עד ארבע שעות, אך בסביבה לחה הוא יכול לשרוד עד שמונה שעות. הנגיף גם ישרוד יותר בטמפרטורות קרות יותר מאשר בטמפרטורות חמות יותר.

גורמים המשפיעים על הישרדות נגיף ההרפס

ישנם מספר גורמים שיכולים להשפיע על הישרדות נגיף ההרפס מחוץ לגוף. אלו כוללים:

  • סוג המשטח עליו נמצא הנגיף: סביר יותר שהנגיף ישרוד על משטחים לא נקבוביים כגון מתכת ופלסטיק מאשר על משטחים נקבוביים כגון בד ונייר.
  • כמות הנגיף הקיים: ככל שיש יותר נגיף, כך הוא יכול לשרוד זמן רב יותר מחוץ לגוף.
  • הטמפרטורה והלחות של הסביבה: סביר יותר שהנגיף ישרוד בטמפרטורות קרות יותר ובסביבות לחות.
  • משך הזמן שהנגיף נחשף לסביבה: ככל שהנגיף נחשף לסביבה זמן רב יותר, כך יש סיכוי גבוה יותר לשרוד.

כיצד למנוע את התפשטות נגיף ההרפס

הדרך הטובה ביותר למנוע את התפשטות נגיף ההרפס היא לתרגל מין בטוח ולהימנע ממגע עם אדם נגוע. חשוב גם להימנע משיתוף מגבות, מצעים ובגדים עם אדם נגוע. אם נחשפת לנגיף, חשוב לפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי. הרופא שלך יכול לרשום תרופות אנטי-ויראליות שיכולות לעזור להפחית את חומרת התסמינים ולהפחית את הסיכון להדבקה.

סיכום

נגיף ההרפס יכול לשרוד מחוץ לגוף לפרק זמן קצר, אך משך הזמן המדויק תלוי במגוון גורמים. סביר יותר שהנגיף ישרוד בטמפרטורות קרות יותר ובסביבות לחות. הדרך הטובה ביותר למנוע את התפשטות הנגיף היא לתרגל מין בטוח ולהימנע ממגע עם אדם נגוע. אם נחשפת לנגיף, חשוב לפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן