דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן לפני ההריון כדאי ליטול חומצה פולית?
2023-03-10 21:02:00+02:00

כמה זמן לפני ההריון כדאי ליטול חומצה פולית?

מהי חומצה פולית?

חומצה פולית היא ויטמין B החיוני להתפתחותו של תינוק בריא. זה עוזר ליצור את הצינור העצבי, שהוא המבשר למוחו ולחוט השדרה של התינוק. חומצה פולית נמצאת באופן טבעי בחלק מהמזונות, אך היא זמינה גם בצורת תוסף.

מדוע חומצה פולית חשובה?

חומצה פולית חשובה לנשים בהריון מכיוון שהיא מסייעת במניעת מומים מולדים במוח ובעמוד השדרה, הידועים בשם מומים בתעלה העצבית. פגמים אלו יכולים להופיע בשבועות הראשונים של ההריון, לפני שנשים רבות בכלל יודעות שהן בהריון. נטילת חומצה פולית לפני ובמהלך ההריון יכולה להפחית את הסיכון לפגמים אלו.

מינון מומלץ של חומצה פולית

המינון המומלץ של חומצה פולית לנשים בהריון הוא 400 מיקרוגרם (מק"ג) ליום. ניתן להשיג זאת באמצעות מולטי ויטמין או תוסף חומצה פולית. נשים שילדו תינוק עם מום בצינור העצבי צריכות ליטול מינון גבוה יותר של 4 מיליגרם (מ"ג) ליום.

מתי להתחיל ליטול חומצה פולית

מומלץ לנשים להתחיל ליטול חומצה פולית לפחות חודש לפני הכניסה להריון. הסיבה לכך היא שהצינור העצבי נוצר בשבועות הראשונים של ההריון, לפני שנשים רבות בכלל יודעות שהן בהריון. נטילת חומצה פולית לפני ההריון יכולה לעזור להפחית את הסיכון למומים בתעלה העצבית.

מקורות מזון של חומצה פולית

ניתן להשיג חומצה פולית גם דרך מקורות מזון. כמה מזונות שעשירים בחומצה פולית כוללים ירקות ירוקים עלים, קטניות, פירות הדר ודגנים מועשרים. אכילת תזונה עשירה במזונות אלו יכולה לעזור להבטיח שאתה מקבל מספיק חומצה פולית.

טבלה: מזונות עתירי חומצה פולית

מזון חומצה פולית (מק"ג)
תרד, מבושל 263
אספרגוס, מבושל 134
ברוקולי, מבושל 85
מיץ תפוזים, מועשר 100
דגנים מועשרים 100-400

בנוסף לנטילת תוספי חומצה פולית ואכילת מזונות עשירים בחומצה פולית, נשים בהריון צריכות להימנע גם מאלכוהול וסיגריות. חומרים אלו יכולים להגביר את הסיכון למומים מולדים וסיבוכים אחרים. בסך הכל, חשוב לנשים בהריון לקבל מספיק חומצה פולית. נטילת תוסף חומצה פולית לפחות חודש לפני הכניסה להריון יכולה לעזור להפחית את הסיכון למומים בתעלה העצבית. אכילת תזונה עשירה במזונות עשירים בחומצה פולית יכולה גם לעזור להבטיח שאתה מקבל מספיק מהחומר התזונתי החשוב הזה. למידע נוסף על חומצה פולית והריון, בדוק את החיפוש הזה ביוטיוב .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן