דף הבית » טופ 10 » כמה זמן לוקח לקבל תוצאות בדיקת פאפ?
2023-05-11 19:54:00+02:00

כמה זמן לוקח לקבל תוצאות בדיקת פאפ?

מהי בדיקת פאפ?

בדיקת פאפ, הידועה גם בשם מכת פאפ, היא בדיקת סקר המשמשת לאיתור תאים לא תקינים בצוואר הרחם. הוא משמש לאיתור סרטן צוואר הרחם ושינויים טרום סרטניים בצוואר הרחם. הבדיקה כוללת איסוף תאים מצוואר הרחם ובדיקתם במיקרוסקופ.

כמה זמן לוקח לקבל תוצאות בדיקת פאפ?

משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות בדיקת פאפ עשוי להשתנות. בדרך כלל, לוקח כשבועיים עד שהתוצאות יחזרו. עם זאת, זה יכול לקחת זמן רב יותר אם הדגימה צריכה להישלח למעבדה לבדיקה נוספת.

מה משמעות התוצאות?

התוצאות של בדיקת פאפ יכולות להיות תקינות או חריגות. תוצאה תקינה פירושה שלא נמצאו תאים חריגים. תוצאה חריגה פירושה שנמצאו תאים לא תקינים וייתכן שיהיה צורך בבדיקות נוספות.

מה קורה אם התוצאות לא תקינות?

אם התוצאות של בדיקת פאפ אינן תקינות, ייתכן שיהיה צורך בבדיקות נוספות. זה עשוי לכלול קולפוסקופיה, שהיא הליך המשתמש במכשיר מגדלת כדי להסתכל על צוואר הרחם מקרוב יותר. בהתאם לתוצאות הקולפוסקופיה, ניתן לבצע ביופסיה כדי להסיר דגימת רקמה לבדיקה נוספת.

מהו המעקב אחר תוצאות חריגות?

אם התוצאות של בדיקת פאפ אינן תקינות, חשוב לעקוב אחר הרופא שלך. הרופא שלך ידון איתך בתוצאות וימליץ על תוכנית פעולה. זה עשוי לכלול בדיקות נוספות או טיפול.

טבלה: תוצאות בדיקת פאפ

תוֹצָאָה מַשְׁמָעוּת
נוֹרמָלִי לא נמצאו תאים חריגים
לֹא נוֹרמָלִי נמצאו תאים לא תקינים

דעה אישית

בדיקות פאפ הן חלק חשוב מטיפול בריאות האישה. חשוב לעבור בדיקות פאפ סדירות ולעקוב אחר הרופא אם התוצאות לא תקינות. התוצאות של בדיקת פאפ יכולות להיות מפחידות, אך חשוב לזכור שרוב התוצאות החריגות אינן סרטן. בעזרת גילוי וטיפול מוקדם ניתן למנוע סרטן צוואר הרחם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן