דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן לוקח לגלולה ללחץ דם לעבוד?
2023-04-01 08:58:00+02:00

כמה זמן לוקח לגלולה ללחץ דם לעבוד?

מהו לחץ דם?

לחץ דם הוא כוח הדם שדוחף את דפנות העורקים שלך בזמן שהוא נע בגופך. היא נמדדת במילימטרים של כספית (ממ"כ) ונכתבת כשני מספרים, כמו 120/80 ממ"כ. המספר העליון הוא הלחץ הסיסטולי שלך, והמספר התחתון הוא הלחץ הדיאסטולי שלך. לחץ דם גבוה, הידוע גם בשם יתר לחץ דם, הוא כאשר לחץ הדם שלך גבוה באופן עקבי מהרגיל. זה יכול לגרום לבעיות בריאותיות חמורות, כגון התקף לב, שבץ ומחלות כליות.

מהן גלולות ללחץ דם?

גלולות ללחץ דם הן תרופות המשמשות לטיפול בלחץ דם גבוה. הם פועלים בכך שהם עוזרים לגוף שלך להרפות את כלי הדם, ומאפשרים לדם לזרום בקלות רבה יותר. זה עוזר להוריד את לחץ הדם שלך. ישנם מספר סוגים של גלולות ללחץ דם, כולל משתנים, חוסמי בטא, מעכבי ACE וחוסמי תעלות סידן. הרופא שלך יקבע איזה סוג של תרופה הוא הטוב ביותר עבורך בהתבסס על ההיסטוריה הרפואית שלך וגורמים אחרים.

כמה זמן לוקח לגלולה ללחץ דם לעבוד?

בדרך כלל לוקח כמה שבועות עד שגלולה ללחץ דם מתחילה לפעול. עם זאת, עשויים לחלוף עד כמה חודשים עד שההשפעה המלאה תיראה. הרופא שלך עשוי להתחיל במינון נמוך של תרופות ולהגדיל אותו בהדרגה עם הזמן. זה עוזר לגוף שלך להסתגל לתרופה ומאפשר לרופא שלך לעקוב אחר ההתקדמות שלך. חשוב ליטול את התרופה כפי שנקבע ולעקוב אחר קריאות לחץ הדם שלך. זה יעזור לרופא שלך לקבוע אם התרופה פועלת ואם יש צורך לבצע התאמות.

טיפים לניהול לחץ דם גבוה

בנוסף לנטילת התרופות שלך כפי שנקבע, ישנם שינויים אחרים באורח החיים שאתה יכול לעשות כדי לסייע בניהול לחץ הדם הגבוה שלך. אלה כוללים:• אכילת תזונה בריאה דלת נתרן ושומן רווי• פעילות גופנית באופן קבוע• הגבלת צריכת אלכוהול• הפסקת עישון• הפחתת מתח ביצוע שינויים באורח החיים האלה יכול לעזור לך לנהל טוב יותר את לחץ הדם הגבוה שלך ולהפחית את הסיכון לבעיות בריאות חמורות.

סיכום

גלולות ללחץ דם הן צורה נפוצה של תרופה המשמשת לטיפול בלחץ דם גבוה. זה בדרך כלל לוקח כמה שבועות עד שגלולה ללחץ דם מתחילה לפעול, אבל זה יכול לקחת עד כמה חודשים עד שההשפעה המלאה תיראה. בנוסף לנטילת התרופות כפי שנקבע, ביצוע שינויים באורח החיים כגון אכילת תזונה בריאה, פעילות גופנית סדירה והפחתת מתח יכולים לעזור לך לנהל טוב יותר את לחץ הדם הגבוה שלך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן