דף הבית » המלצת הצוות » כמה זמן לאחר קיום יחסי מין אפשר לעשות בדיקת הריון?
2023-05-12 06:22:00+02:00

כמה זמן לאחר קיום יחסי מין אפשר לעשות בדיקת הריון?

מהי בדיקת הריון?

בדיקת הריון היא בדיקה רפואית המשמשת כדי לקבוע אם אישה בהריון או לא. בדיקות הריון פועלות על ידי זיהוי נוכחות של הורמון הנקרא גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG) בשתן או בדמה של האישה. הורמון זה מיוצר על ידי השליה זמן קצר לאחר השתלת ביצית מופרית ברחם.

נושאים קשורים:

 

כמה זמן לאחר קיום יחסי מין אפשר לעשות בדיקת הריון?

התשובה לשאלה זו תלויה בסוג בדיקת ההריון בה את משתמשת. רוב בדיקות ההריון הביתיות נועדו לזהות hCG בשתן של אישה. בדיקות אלו מדויקות בדרך כלל כאשר נלקחות 10 עד 14 ימים לאחר ההתעברות. המשמעות היא שאם קיימתם יחסי מין לא מוגנים ואתם תוהים אם את בהריון, יש להמתין לפחות 10 ימים לפני ביצוע בדיקת הריון.

למה לצפות מהתוצאות

אם בדיקת ההריון חיובית, זה אומר שאתה כנראה בהריון. עם זאת, חשוב לזכור שבדיקות הריון ביתיות אינן מדויקות ב-100%. אם הבדיקה שלילית, זה יכול להיות שאתה לא בהריון או שמוקדם מדי לזהות את הורמון ההריון בגופך. במקרה זה יש להמתין מספר ימים ולבצע בדיקה נוספת.

מתי לפנות לרופא

אם עשית בדיקת הריון ביתית והתוצאות חיוביות, חשוב לפנות לרופא בהקדם האפשרי. הרופא שלך יכול לאשר את ההריון ולספק לך מידע על האפשרויות שלך.

טיפים לביצוע בדיקת הריון

ביצוע בדיקת הריון יכולה להיות חוויה מורטת עצבים. הנה כמה טיפים שיעזרו להקל על התהליך:

  • קרא בעיון את ההוראות לפני ביצוע הבדיקה.
  • בצע את הבדיקה דבר ראשון בבוקר, כאשר השתן שלך מרוכז ביותר.
  • פעל לפי ההוראות לפירוש התוצאות.
  • אם התוצאות אינן ברורות, בצע בדיקה נוספת כעבור מספר ימים.
  • אם הבדיקה חיובית, קבע תור לרופא שלך.

לא משנה מהן התוצאות של בדיקת ההריון, חשוב לזכור שאת לא לבד. ישנם משאבים רבים זמינים כדי לעזור לך לקבל את ההחלטה הטובה ביותר לבריאות ולרווחתך. אם יש לך שאלות או חששות, אתה תמיד יכול לדבר עם הרופא שלך או עם חבר או בן משפחה מהימנים. ביצוע בדיקת הריון לאחר קיום יחסי מין יכולה להיות חוויה מורטת עצבים. לדעת כמה זמן עליך לחכות לפני ביצוע בדיקת הריון ולמה לצפות מהתוצאות יכול לעזור להקל על התהליך. אם את חושבת שאת בהריון, חשוב לפנות לרופא בהקדם האפשרי. למידע נוסף, עיין בסרטון זה בנושא.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן