דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן לאחר עקירה ניתן לבצע שתל?
2023-03-23 18:02:00+02:00

כמה זמן לאחר עקירה ניתן לבצע שתל?

מהו שתל?

שתל הוא מכשיר תותב המונח בניתוח לתוך עצם הלסת כדי להחליף שן חסרה. הוא עשוי מטיטניום ונועד להיראות ולהרגיש כמו שן טבעית. שתלים הם בחירה פופולרית להחלפת שיניים חסרות מכיוון שהם חזקים ועמידים ויכולים להחזיק מעמד שנים רבות.

מה זה מיצוי?

עקירה היא הליך דנטלי שבו מסירים שן מהפה. עקירות נעשות בדרך כלל כאשר השן פגומה או נרקבת קשות ולא ניתן להציל אותה. ניתן לבצע עקירות גם כדי לפנות מקום לטיפול אורתודונטי או להסרת שיני בינה.

כמה זמן לאחר עקירה ניתן לבצע שתל?

ציר הזמן לקבלת שתל לאחר עקירה תלוי במספר גורמים. ככלל, מומלץ להמתין לפחות שלושה חודשים לאחר עקירה לפני קבלת שתל. זאת על מנת לאפשר לעצם הלסת להחלים ולרקמת החניכיים להיצמד מחדש לעצם הלסת.

גורמים המשפיעים על ציר הזמן

ציר הזמן לקבלת שתל לאחר עקירה יכול להשתנות בהתאם לאדם ולסוג העקירה. כמה גורמים שיכולים להשפיע על ציר הזמן כוללים:

  • גודלו ומיקומו של אתר החילוץ
  • בריאות עצם הלסת
  • בריאות רקמת החניכיים
  • סוג השתל הממוקם
  • סוג השיקום המונח על השתל

למה לצפות לאחר הנחת שתל

לאחר הנחת השתל, יעברו מספר חודשים עד שהשתל יתמזג עם עצם הלסת. במהלך תקופה זו, השתל יכוסה במכסה מגן כדי לשמור עליו נקי ונקי מחיידקים. לאחר התמזגות השתל עם עצם הלסת, ניתן להניח על השתל שיקום כגון כתר או גשר.

סיכונים בקבלת שתל מוקדם מדי

חשוב להמתין את פרק הזמן המומלץ לפני קבלת שתל לאחר עקירה. אם שתל מוכנס מוקדם מדי, זה יכול לגרום לכשל של השתל או לעצם הלסת להידבק.

סיכום

קבלת שתל לאחר עקירה יכולה להיות דרך מצוינת להחליף שן חסרה. עם זאת, חשוב להמתין את פרק הזמן המומלץ לפני קבלת שתל כדי להבטיח את התוצאה הטובה ביותר. אם יש לך שאלות כלשהן לגבי השתלת שתל לאחר עקירה, עדיף לדבר עם רופא השיניים שלך. למידע נוסף על שתלים בויקיפדיה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן