דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן לאחר נטילת פרוורה מקבלים מחזור?
2023-05-11 08:24:00+02:00

כמה זמן לאחר נטילת פרוורה מקבלים מחזור?

מה זה פרוברה?

פרוברה היא תרופה הורמון סינתטי המשמשת לטיפול במגוון בעיות מחזור הווסת. זהו פרוגסטין, שהוא סוג של הורמון הדומה להורמון פרוגסטרון. פרוורה משמשת לטיפול בדימום רחם חריג, אמנוריאה (היעדר מחזורים) ואנדומטריוזיס. הוא משמש גם להפחתת הסיכון להיפרפלזיה של רירית הרחם, מצב שעלול להוביל לסרטן הרחם.

איך פרוורה עובדת?

פרוברה פועלת על ידי גירוי ייצור הפרוגסטרון בגוף. הורמון זה עוזר לווסת את המחזור החודשי על ידי הכנת הרחם לביצית מופרית. אם ביצית מופרית לא משתילה ברחם, רמות הפרוגסטרון יורדות ורירית הרחם נשירה, וכתוצאה מכך נוצרת מחזור. פרוברה עוזרת לווסת את המחזור החודשי על ידי הגדלת רמות הפרוגסטרון בגוף.

כמה זמן לאחר נטילת פרוורה מקבלים מחזור?

משך הזמן שלוקח לתקופה להתחיל לאחר נטילת פרוברה משתנה מאדם לאדם. בדרך כלל, זה לוקח בערך 7 עד 10 ימים כדי להתחיל מחזור לאחר נטילת Provera. עם זאת, זה יכול לקחת עד שבועיים עד שתתחיל תקופה. חשוב לציין שפוברה לא מזרזת מחזור, אלא עוזרת לווסת את המחזור החודשי.

מהן תופעות הלוואי של פרוורה?

פרוורה עלולה לגרום למגוון תופעות לוואי, כולל בחילות, הקאות, כאבי ראש, סחרחורת, רגישות בחזה, נפיחות ועלייה במשקל. זה יכול גם לגרום לשינויים במצב הרוח, כולל דיכאון וחרדה. אם אתה חווה אחת מתופעות הלוואי הללו, חשוב לדבר עם הרופא שלך.

האם ניתן להשתמש בפרוברה כאמצעי מניעה לשעת חירום?

לא, אסור להשתמש בפרוברה כאמצעי מניעה לשעת חירום. זה לא צורה יעילה של אמצעי מניעה לשעת חירום ועלולות להיות תופעות לוואי חמורות. אם אתה צריך אמצעי מניעה חירום, חשוב לדבר עם הרופא שלך על אפשרויות אחרות.

מה עליך לעשות אם אתה מחמיץ מנת פרוברה?

אם אתה מתגעגע למנה של פרוברה, חשוב לקחת אותה ברגע שאתה זוכר. אם זה קרוב לזמן המנה הבאה שלך, דלג על המנה שהוחמצה ולקח את המנה הבאה בזמן הקבוע. אין ליטול מנה כפולה כדי לפצות על המנה שנשכחה.

סיכום

פרוברה היא תרופה הורמון סינתטי המשמשת לטיפול במגוון בעיות מחזור הווסת. חשוב לדבר עם הרופא שלך על כל תופעות הלוואי שאתה חווה בזמן נטילת פרוורה. בדרך כלל, זה לוקח בערך 7 עד 10 ימים למחזור להתחיל לאחר נטילת Provera, אבל זה יכול לקחת עד שבועיים. אין להשתמש בפרוברה כאמצעי מניעה לשעת חירום ואם אתה מפספסת מנה, חשוב ליטול אותה ברגע שאתה זוכר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן