דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן לאחר השחרור אל תשלם ביטוח לאומי
2023-03-21 12:30:00+02:00

כמה זמן לאחר השחרור אל תשלם ביטוח לאומי

מה זה ביטוח לאומי?

ביטוח לאומי הוא תוכנית פדרלית המספקת סיוע כספי לאנשים שהם בפנסיה, נכים או שאינם מסוגלים לעבוד בדרך אחרת. הוא ממומן על ידי מיסי שכר, אשר מנוכים משכרם של אמריקאים עובדים. קצבאות הביטוח הלאומי משולמים לזכאים ולבני משפחותיהם.

כמה זמן אחרי השחרור לא משלמים לביטוח לאומי?

משך הזמן שלא תצטרך לשלם לביטוח לאומי לאחר השחרור תלוי בסוג הביטוח הלאומי שאתה מקבל. לדוגמה, אם אתה מקבל ביטוח נכות ביטוח לאומי (SSDI), אינך צריך לשלם ביטוח לאומי במשך חמשת החודשים הראשונים לאחר השחרור. אם אתה מקבל הכנסה משלימה מביטוח לאומי (SSI), אינך צריך לשלם ביטוח לאומי בשלושת החודשים הראשונים לאחר השחרור.

סוגי ביטוח לאומי

ישנם שני סוגים עיקריים של ביטוח לאומי: ביטוח נכות ביטוח לאומי (SSDI) והכנסה משלימה מביטוח לאומי (SSI). SSDI היא תוכנית המספקת סיוע כספי לאנשים שאינם מסוגלים לעבוד עקב מוגבלות. SSI היא תוכנית המספקת סיוע כספי לאנשים קשישים, עיוורים או נכים ובעלי הכנסה ומשאבים מוגבלים.

הגשת בקשה לביטוח לאומי

אם אתם מעוניינים להגיש בקשה לביטוח לאומי, תוכלו לעשות זאת באינטרנט או בדואר. כדי להגיש בקשה מקוונת, תצטרך ליצור חשבון עם הרשות לביטוח לאומי (SSA). לאחר שיצרת חשבון, תוכל להשלים את הבקשה ולהגיש אותה ל-SSA. כדי להגיש בקשה בדואר, תצטרך למלא בקשה ולשלוח אותה ל-SSA.

זכאות לביטוח לאומי

על מנת להיות זכאי לביטוח לאומי, עליך לעמוד בקריטריונים מסוימים. לדוגמה, עליך להיות בן 18 לפחות, בעל מוגבלות ועבדת לפחות חמש מתוך 10 השנים האחרונות. בנוסף, בטח הרווחת סכום כסף מסוים במהלך חמש השנים הללו. ה-SSA יבדוק את בקשתך ויקבע אם אתה זכאי לביטוח לאומי.

סיכום

לסיכום, משך הזמן שלא תצטרכו לשלם לביטוח לאומי לאחר השחרור תלוי בסוג הביטוח הלאומי שאתם מקבלים. עבור SSDI, אינך צריך לשלם לביטוח לאומי במשך חמשת החודשים הראשונים לאחר השחרור. עבור SSI, אינך צריך לשלם לביטוח לאומי בשלושת החודשים הראשונים לאחר השחרור. אם אתם מעוניינים להגיש בקשה לביטוח לאומי, תוכלו לעשות זאת באינטרנט או בדואר. כדי להיות זכאי לביטוח לאומי, עליך לעמוד בקריטריונים מסוימים, כמו להיות בן 18 לפחות, נכות ועבודה לפחות חמש מתוך 10 השנים האחרונות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן