דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן לאחר החזרת עוברים ניתן לבצע בדיקת הריון?
2023-03-20 14:38:00+02:00

כמה זמן לאחר החזרת עוברים ניתן לבצע בדיקת הריון?

מהי החזרת עוברים?

החזרת עוברים היא שלב מכריע בתהליך ההפריה החוץ גופית (IVF). במהלך הליך זה, רופא ישתמש במחט דקה כדי לחלץ ביציות מהשחלות של האישה. הביציות מופרות לאחר מכן במסגרת מעבדה והעוברים המתקבלים מוכנסים בחזרה לרחם האישה.

כמה זמן לאחר החזרת עוברים ניתן לבצע בדיקת הריון?

התשובה לשאלה זו תלויה באדם ובסוג הליך הפריה חוץ גופית שהם עוברים. באופן כללי ניתן לעשות בדיקת הריון כשבועיים לאחר החזרת העובר. הסיבה לכך היא שלוקח כשבועיים עד שהעובר משתיל ברחם ועד שהגוף מתחיל לייצר את ההורמון hCG, וזה מה שבדיקות ההריון מגלות.

למה לצפות לאחר החזרת עוברים

לאחר החזרת העובר, האישה תצטרך לנוח מספר ימים. היא עלולה לחוות התכווצויות והכתמות, וזה נורמלי. כמו כן, עליה להימנע מפעילויות מאומצות וקיום יחסי מין במהלך תקופה זו.

מה לעשות לאחר החזרת עוברים

לאחר החזרת העובר, על האישה לפעול לפי הנחיות הרופא לגבי נטילת תרופות ומעקב אחר בריאותה. היא צריכה גם לעקוב אחר המחזור החודשי שלה וכל שינוי בגופה.

מתי לעשות בדיקת הריון

לאחר שסימן השבועיים חלף, האישה יכולה לבצע בדיקת הריון. זה יכול להיעשות בבית או במשרד של רופא. אם הבדיקה חיובית, על האישה לקבוע תור לרופא כדי לאשר את ההיריון.

למה לצפות לאחר בדיקת הריון חיובית

אם בדיקת ההריון חיובית, האישה צריכה לצפות לבדיקות קבועות אצל הרופא שלה. במהלך ביקורים אלה, הרופא יעקוב אחר ההריון ויבדוק אם יש סיבוכים אפשריים. הרופא עשוי גם להזמין בדיקות נוספות כדי להבטיח את בריאות התינוק.

מה לעשות אם בדיקת ההריון שלילית

אם בדיקת ההריון שלילית, על האישה לפנות לרופא. הרופא עשוי להמליץ על בדיקות או טיפולים נוספים כדי להגדיל את הסיכויים להצלחת הריון.

סיכום

החזרת עוברים היא שלב חשוב בתהליך הפריה חוץ גופית. לאחר ההליך, האישה צריכה לנוח ולפעול לפי הוראות הרופא שלה. ניתן לבצע בדיקת הריון כשבועיים לאחר החזרת העובר. אם הבדיקה חיובית, על האישה לקבוע תור לרופא כדי לאשר את ההיריון. אם הבדיקה שלילית, הרופא עשוי להמליץ על בדיקות או טיפולים נוספים. למידע נוסף, צפו בסרטון YouTube זה על כמה זמן לאחר החזרת העובר ניתן לבצע בדיקת הריון.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן