דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן לאחר החזרת העובר מתבצעת בדיקת הריון?
2023-03-20 15:06:00+02:00

כמה זמן לאחר החזרת העובר מתבצעת בדיקת הריון?

מהי החזרת עוברים?

החזרת עוברים היא תהליך המשמש בטיפולי פוריות. מדובר בהוצאת ביציות מהשחלות של האישה והפרייתן בזרע במעבדה. לאחר מכן, העוברים המתקבלים מועברים בחזרה לרחם האישה. החזרת עוברים היא שלב מרכזי בתהליך ההפריה החוץ גופית (IVF).

כמה זמן לאחר החזרת העובר מתבצעת בדיקת הריון?

בדיקת הריון נעשית בדרך כלל שבועיים לאחר החזרת העובר. הסיבה לכך היא שלוקח כשבועיים עד שהעובר משתיל ברחם ועד שהגוף מתחיל לייצר את ההורמון hCG (גונדוטרופין כוריוני אנושי). הורמון זה הוא מה שמתגלה בבדיקת הריון.

למה לצפות לאחר החזרת עוברים

לאחר החזרת העובר תתבקש האישה לנוח מספר ימים. זאת כדי לתת לגופה זמן להתאושש מההליך. היא עלולה לחוות כמה התכווצויות והכתמות, וזה נורמלי. האישה תתבקש גם ליטול תוספי פרוגסטרון כדי לעזור בהכנת הרחם שלה להשתלה. פרוגסטרון הוא הורמון שעוזר לעבות את רירית הרחם ולהפוך אותו לארח יותר עבור העובר.

מתי לעשות בדיקת הריון

לאחר העברת העובר חזרה לרחם, האישה תתבקש לבצע בדיקת הריון כעבור שבועיים. זאת כדי לקבוע אם העובר הושתל בהצלחה ברחם ואם האישה בהריון.

למה לצפות מבדיקת הריון

בדיקת הריון תגלה נוכחות של hCG בשתן של האישה. אם הבדיקה חיובית, המשמעות היא שהעובר הושתל בהצלחה ברחם והאישה בהריון. אם הבדיקה שלילית, זה אומר שהעובר לא הושתל והאישה לא בהריון.

מה לעשות אם בדיקת ההריון שלילית

אם בדיקת ההריון שלילית, אין זה אומר בהכרח שמחזור ההפריה החוץ גופית נכשל. יכול להיות שהעובר עדיין לא הושתל או שגוף האישה לא מייצר מספיק hCG כדי להתגלות. במקרה זה, האישה צריכה להמתין עוד מספר ימים ולבצע בדיקת הריון נוספת. אם הבדיקה עדיין שלילית, עליה לפנות לרופא שלה לבדיקות נוספות.

סיכום

החזרת עוברים היא שלב מרכזי בתהליך הפריה חוץ גופית. לאחר העברת העובר חזרה לרחם, יש לבצע בדיקת הריון לאחר שבועיים כדי לקבוע אם העובר הושתל בהצלחה ואם האישה בהריון. אם הבדיקה שלילית, על האישה להמתין מספר ימים נוספים ולבצע בדיקה נוספת. אם הבדיקה עדיין שלילית, עליה לפנות לרופא שלה לבדיקות נוספות. למידע נוסף, בקר בדף ויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן