דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן כיהן בן-גוריון כראש ממשלה?
2023-03-08 23:05:00+02:00

כמה זמן כיהן בן-גוריון כראש ממשלה?

מבוא לדוד בן גוריון

דוד בן-גוריון היה מדינאי ישראלי וראש הממשלה הראשון של ישראל. He was born in Poland in 1886 and immigrated to Palestine in 1906. He was a leader of the Zionist movement and was instrumental in the establishment of the State of Israel in 1948. He served as Prime Minister from 1948 to 1954 and again from 1955 to 1963.

הקריירה הפוליטית המוקדמת של בן-גוריון

בן-גוריון היה מנהיג תנועת העבודה הציונית והיה מייסד ההסתדרות, ההסתדרות הכללית של העבודה בישראל. הוא היה גם מייסד ההגנה, הארגון הפרמיליטרי היהודי בפלסטין. הוא היה חבר בהנהלת הסוכנות היהודית והיה חתום על מגילת העצמאות הישראלית.

בן-גוריון כראש ממשלה

בן-גוריון מונה לראש ממשלת ישראל בשנת 1948 וכיהן בתפקיד זה עד 1954. במהלך כהונתו פיקח על הקמת מדינת ישראל וקליטתם של מאות אלפי עולים יהודים. הוא גם ניהל משא ומתן על הסכמי שביתת הנשק עם מדינות ערב ויצר יחסים דיפלומטיים עם ארצות הברית וברית המועצות.

כהונתו השנייה של בן גוריון כראש ממשלה

בן-גוריון חזר לכהונת ראש הממשלה ב-1955 וכיהן עד 1963. בתקופה זו פיקח על בניית מוביל המים הלאומי, פיתוח מדבר הנגב והקמת צבא ההגנה לישראל. הוא גם ניהל משא ומתן על הסכם השילומים עם מערב גרמניה ומלחמת סיני-סואץ עם מצרים.

מורשת בן גוריון

בן-גוריון זכור כאחת הדמויות המשפיעות בתולדות ישראל. הוא היה מנהיג בעל חזון שעזר ליצור מדינה מודרנית ודמוקרטית. הוא גם היה תומך נלהב לשלום והיה חלק מרכזי במשא ומתן על הסכמי שביתת הנשק עם מדינות ערב. מורשתו מתקיימת במדינת ישראל ובלבבות תושביה. בסך הכל כיהן בן-גוריון כראש ממשלת ישראל במשך 15 שנים, בין השנים 1948-1963. בתקופה זו פיקח על הקמת מדינת ישראל. ישראל וקליטתם של מאות אלפי עולים יהודים. הוא גם ניהל משא ומתן על הסכמי שביתת הנשק עם מדינות ערב ויצר יחסים דיפלומטיים עם ארצות הברית וברית המועצות. הוא היה מנהיג בעל חזון שעזר ליצור מדינה מודרנית ודמוקרטית והיה תומך נלהב לשלום. מורשתו מתקיימת במדינת ישראל ובלבבות תושביה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן