דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן חייל משוחרר פטור מביטוח לאומי?
2023-03-09 17:13:00+02:00

כמה זמן חייל משוחרר פטור מביטוח לאומי?

מה זה ביטוח לאומי?

ביטוח לאומי הוא תוכנית פדרלית המספקת סיוע כספי לאנשים פנסיונרים ונכים. הוא ממומן על ידי מיסי שכר ומנוהל על ידי הרשות לביטוח לאומי (SSA). התוכנית מעניקה הטבות לעובדים בדימוס, לבני זוגם ולתלויים בהם. כמו כן, היא מעניקה קצבאות נכות למי שאינו מסוגל לעבוד עקב ליקוי פיזי או נפשי.

כמה זמן חייל משוחרר פטור מביטוח לאומי?

חייל משוחרר פטור מביטוח לאומי למשך תקופה לאחר שחרורו. משך הפטור תלוי בסוג השחרור שקיבלו. בדרך כלל, מי שמקבל שחרור מכובד פטור לחמש שנים, ואילו מי שמקבל שחרור כללי פטור לשלוש שנים.

סוגי פטורים

לחיילים משוחררים קיימים מספר סוגי פטורים. אלו כוללים:

פטור מכבוד

מי שמקבל שחרור מכובד פטור מביטוח לאומי למשך חמש שנים. פטור זה חל על מי ששירת בצבא ארבע שנים לפחות וקיבל שחרור מכובד.

פטור שחרור כללי

מי שמקבל שחרור כללי פטור מביטוח לאומי לשלוש שנים. פטור זה חל על מי ששירת בצבא שנתיים לפחות וקיבל שחרור כללי.

כיצד להגיש בקשה לפטור

כדי להגיש בקשה לפטור, על חיילים משוחררים להגיש בקשה למוסד לביטוח לאומי. על הבקשה לכלול הוכחת שחרור, כגון טופס DD-214. על הבקשה לכלול גם הוכחת זהות, כגון רישיון נהיגה או דרכון. לאחר הגשת הבקשה, המוסד לביטוח לאומי יבחן אותה ויקבע אם הפונה זכאי לפטור. אם יאושר המבקש, הם יהיו פטורים מביטוח לאומי למשך פרק הזמן הנקוב.

סיכום

חיילים משוחררים פטורים מביטוח לאומי למשך תקופה לאחר שחרורם. משך הפטור תלוי בסוג השחרור שקיבלו. בדרך כלל, מי שמקבל שחרור מכובד פטור לחמש שנים, ואילו מי שמקבל שחרור כללי פטור לשלוש שנים. כדי להגיש בקשה לפטור, על חיילים משוחררים להגיש בקשה למוסד לביטוח לאומי. למידע נוסף על ביטוח לאומי וכיצד להגיש בקשה לפטור, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן