דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן דולפין יכול להיות מתחת למים?
2023-03-28 04:02:00+02:00

כמה זמן דולפין יכול להיות מתחת למים?

היכרות עם דולפינים ויכולות הצלילה שלהם

דולפינים הם מהיצורים המרתקים ביותר באוקיינוס. הם בעלי חיים חברתיים אינטליגנטיים ביותר המסוגלים להתנהגויות מורכבות. אחת היכולות המרשימות ביותר של הדולפינים היא יכולתם לשהות מתחת למים לפרקי זמן ממושכים. במאמר זה נחקור כמה זמן יכולים דולפינים להישאר מתחת למים ואת ההתאמות המאפשרות להם לעשות זאת.

גורמים המשפיעים על זמני צלילה של דולפינים

ישנם מספר גורמים המשפיעים על משך הזמן שהדולפינים יכולים להישאר מתחת למים. הגורם החשוב ביותר הוא זן הדולפינים. מינים מסוימים, כמו דולפין הבקבוק, יכולים להישאר מתחת למים עד 15 דקות. מינים אחרים, כמו דולפין הספינר, יכולים להישאר מתחת למים עד 30 דקות. גם גיל הדולפין משחק תפקיד בזמן הצלילה שלו. דולפינים צעירים יותר נוטים להישאר מתחת למים לפרקי זמן קצרים יותר מאשר דולפינים מבוגרים. הסיבה לכך היא שהם עדיין לא פיתחו את ההתאמות המאפשרות להם להישאר שקועים לפרקי זמן ארוכים יותר. הפעילות שהדולפין עוסק בה משפיעה גם על זמן הצלילה שלו. אם הדולפין צד או משחק, הוא יישאר מתחת למים לפרקי זמן קצרים יותר מאשר אם הוא נח. הסיבה לכך היא שהדולפין צריך לעלות לאוויר לעתים קרובות יותר כאשר הוא עוסק בפעילויות מאומצות.

התאמות המאפשרות לדולפינים להישאר מתחת למים לאורך זמן

לדולפינים יש כמה התאמות המאפשרות להם להישאר מתחת למים לפרקי זמן ממושכים. ההסתגלות החשובה ביותר היא היכולת שלהם לאגור חמצן בשרירים. זה מאפשר להם להישאר שקועים לפרקי זמן ארוכים יותר מבלי לעלות לאוויר. לדולפינים יש גם שכבה עבה של ספוח שעוזר לבודד אותם ולחמם אותם במים קרים. זה עוזר להם לחסוך באנרגיה ולהישאר מתחת למים למשך זמן רב יותר. לבסוף, לדולפינים מערכת נשימה ייחודית המאפשרת להם לקלוט חמצן בזמן שהם מתחת למים. זה מאפשר להם להישאר שקועים לפרקי זמן ארוכים יותר מבלי לעלות לאוויר.

טבלת זמני צלילה עבור מינים שונים של דולפינים

מִין זמן צלילה (דקות)
דולפין בקבוק 15
ספינר דולפין 30
דולפין הגבן 20
הדולפין של ריסו 25

סיכום

דולפינים הם מהיצורים המרתקים ביותר באוקיינוס. הם בעלי חיים חברתיים אינטליגנטיים ביותר המסוגלים להתנהגויות מורכבות. אחת היכולות המרשימות ביותר של הדולפינים היא יכולתם לשהות מתחת למים לפרקי זמן ממושכים. זמן הצלילה של הדולפינים מושפע מכמה גורמים, כולל מינים, גיל ופעילות. לדולפינים יש גם כמה התאמות המאפשרות להם להישאר מתחת למים למשך זמן ארוך יותר, כמו יכולתם לאגור חמצן בשרירים שלהם ושכבת הספוח העבה שלהם. עם ההתאמות הללו, דולפינים יכולים להישאר מתחת למים עד 30 דקות.

הפניות

1. מינהל האוקיינוס והאטמוספירה הלאומי. (2020). דולפין בקבוק. אוחזר מאתר https://www.fisheries.noaa.gov/species/bottlenose-dolphin2. מינהל האוקיינוס והאטמוספירה הלאומי. (2020). ספינר דולפין. אוחזר מאתר https://www.fisheries.noaa.gov/species/spinner-dolphin3. מינהל האוקיינוס והאטמוספירה הלאומי. (2020). דולפין הגבן. אוחזר מאתר https://www.fisheries.noaa.gov/species/humpback-dolphin4. מינהל האוקיינוס והאטמוספירה הלאומי. (2020). הדולפין של ריסו. אוחזר מאתר https://www.fisheries.noaa.gov/species/rissos-dolphin

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן