דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן אפשר לשמור חלב אם בחוץ?
2023-03-26 20:06:00+02:00

כמה זמן אפשר לשמור חלב אם בחוץ?

מהו חלב אם?

חלב אם הוא החלב הטבעי המיוצר על ידי בלוטות החלב של האם כדי להאכיל את תינוקה. זהו מקור התזונה העיקרי של יילודים לפני שהם מסוגלים לעכל סוגי מזון אחרים. חלב אם עשיר בחומרים מזינים, נוגדנים וחומרים אחרים המסייעים בהגנה על תינוקות מפני זיהומים ומחלות.

כמה זמן אפשר לשמור חלב אם בחוץ?

משך הזמן שבו ניתן לשמור חלב אם בחוץ תלוי בטמפרטורת הסביבה. בדרך כלל, חלב אם יכול להישמר בטמפרטורת החדר עד ארבע שעות. אם הטמפרטורה גבוהה מ-77°F (25°C), יש להשתמש בחלב תוך שעה אחת. אם הטמפרטורה נמוכה מ-77°F (25°C), ניתן לשמור את החלב עד ארבע שעות.

אחסון חלב אם בטמפרטורת החדר

כאשר מאחסנים חלב אם בטמפרטורת החדר, חשוב להרחיק אותו מאור שמש ישיר וממקורות חום. יש לאחסן את החלב בכלי נקי ומכוסה ולהניח במקום קריר ויבש. כמו כן, חשוב לסמן את המיכל עם התאריך והשעה שבו החלב בוצע.

אחסון חלב אם במקרר

ניתן לשמור חלב אם במקרר עד שמונה ימים. יש לאחסן אותו בכלי נקי ומכוסה ולסומן את התאריך והשעה שבו הוא הובע. חשוב להרחיק את החלב משאר המזונות במקרר כדי למנוע זיהום.

אחסון חלב אם במקפיא

ניתן לשמור חלב אם במקפיא עד שישה חודשים. יש לאחסן אותו בכלי נקי ומכוסה ולסומן את התאריך והשעה שבו הוא הובע. חשוב להרחיק את החלב ממאכלים אחרים במקפיא כדי למנוע זיהום.

טיפים לאחסון חלב אם

יש כמה טיפים שכדאי לזכור בעת אחסון חלב אם:

  • השתמש תמיד במיכלים ובמכסים נקיים לאחסון חלב אם.
  • סמן את המיכל עם התאריך והשעה שבו החלב בוצע.
  • הרחק את החלב מאור שמש ישיר וממקורות חום.
  • הרחק את החלב ממזונות אחרים כדי למנוע זיהום.
  • אל תוסיפו חלב טרי לחלב שהובע בעבר.
  • אין להקפיא מחדש חלב אם מופשר.

סיכום

אחסון חלב אם כראוי חשוב כדי להבטיח שהוא בטוח לתינוקך לצרוך. משך הזמן שבו ניתן לשמור חלב אם בחוץ תלוי בטמפרטורת הסביבה. בדרך כלל ניתן לשמור חלב אם בטמפרטורת החדר עד ארבע שעות, במקרר עד שמונה ימים ובמקפיא עד שישה חודשים. חשוב להשתמש במיכלים ובמכסים נקיים, לסמן את המיכל בתאריך ובשעה שבו החלב הוצא, ולהרחיק את החלב מאור שמש ישיר וממקורות חום. ביצוע טיפים אלה יסייע להבטיח שחלב האם של תינוקך בטוח ומזין.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן