דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן אפשר להשאיר אוכל מחוץ למקרר?
2023-03-24 20:39:00+02:00

כמה זמן אפשר להשאיר אוכל מחוץ למקרר?

מהי הסכנה בהשארת מזון מחוץ למקרר?

השארת מזון מחוץ למקרר עלולה להיות מסוכנת. חיידקים יכולים לגדול במהירות על מזון שנשאר בחוץ בטמפרטורת החדר, וזה יכול להוביל להרעלת מזון. ככל שהמזון נשאר בחוץ, כך גדל הסיכוי שהוא יזדהם בחיידקים. חשוב לדעת כמה זמן אתה יכול להשאיר מזון בבטחה מחוץ למקרר ואת הסיכונים הכרוכים בהשארת מזון בחוץ זמן רב מדי.

כמה זמן אפשר להשאיר אוכל מחוץ למקרר?

משך הזמן שניתן להשאיר מזון מחוץ למקרר תלוי בסוג המזון. בדרך כלל, אין להשאיר מזונות מתכלים כגון בשר, עוף, דגים, מוצרי חלב וביצים מחוץ למקרר במשך יותר משעתיים. לאחר שעתיים, חיידקים יכולים להתחיל לגדול במהירות והמזון יכול להיות לא בטוח לאכילה.

השארת אוכל בחוץ בן לילה

לא מומלץ להשאיר מזון בחוץ למשך הלילה. חיידקים יכולים לגדול במהירות על מזון שנשאר בחוץ בטמפרטורת החדר זמן רב מדי. אם אוכל נשאר בחוץ בן לילה, יש לזרוק אותו מכיוון שהוא עלול להיות מזוהם בחיידקים.

השארת אוכל בחוץ במזג אוויר חם

במזג אוויר חם, אסור להשאיר מזון מחוץ למקרר במשך יותר משעה. חיידקים יכולים לגדול במהירות בטמפרטורות חמות, לכן חשוב לשמור את המזון בקירור או במקום קריר.

טיפים לשמירה על בטיחות המזון

ישנם כמה צעדים פשוטים שתוכל לנקוט כדי לשמור על בטיחות המזון ולמנוע הרעלת מזון.

שמור על מזון חם וקרים על מזון קר

מזון חם צריך להישמר בטמפרטורה של 140 מעלות פרנהייט ומעלה, ומזון קר צריך להישמר בטמפרטורה של 40 מעלות פרנהייט ומטה. זה יעזור למנוע מחיידקים לצמוח על המזון.

מקררים שאריות במהירות

שאריות יש לשמור בקירור בהקדם האפשרי. אם אוכל נשאר בחוץ בטמפרטורת החדר למשך זמן רב מדי, חיידקים יכולים להתחיל לגדול במהירות.

הימנע מזיהום צולב

זיהום צולב מתרחש כאשר חיידקים ממזון אחד מועברים למזון אחר. כדי למנוע זיהום צולב, חשוב להפריד בין מזון גולמי ומבושל. יש לאחסן מזון גולמי במדף התחתון של המקרר כדי למנוע טפטוף של מיצים על מזונות אחרים.

סיכום

השארת מזון מחוץ למקרר עלולה להיות מסוכנת. חיידקים יכולים לגדול במהירות על מזון שנשאר בחוץ בטמפרטורת החדר, וזה יכול להוביל להרעלת מזון. חשוב לדעת כמה זמן אתה יכול להשאיר מזון בבטחה מחוץ למקרר ואת הסיכונים הכרוכים בהשארת מזון בחוץ זמן רב מדי. כדי לשמור על בטיחות המזון, חשוב לשמור על מזון חם וקר על מזון קר, לקרר שאריות במהירות ולהימנע מזיהום צולב. על ידי ביצוע העצות האלה, אתה יכול לעזור למנוע הרעלת מזון ולשמור על בטיחות המשפחה שלך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן