דף הבית » כמה זמן? » כמה זמן אסור לאכול בשר בתשעה באב?
2023-03-23 19:28:00+02:00

כמה זמן אסור לאכול בשר בתשעה באב?

מהו תשעה באב?

תשעה באב הוא יום אבל יהודי המצוין ביום התשיעי של חודש אב העברי. זהו יום של צום ואבל על חורבן שני המקדשים בירושלים, כמו גם על טרגדיות נוספות שפקדו את העם היהודי לאורך ההיסטוריה. ביום זה אסור לאכול בשר.

כמה זמן אסור לאכול בשר בתשעה באב?

האיסור על אכילת בשר בתשעה באב נמשך מתחילת היום ועד רדת הלילה. זה מכונה "היום ההלכתי", שמתחיל עם רדת הלילה יום קודם ומסתיים עם רדת הלילה ביום של. לפיכך, איסור אכילת בשר בתשעה באב מתחיל בלילה שלשום ומסתיים בלילה ביום של.

משמעות האיסור

האיסור על אכילת בשר בתשעה באב הוא זכר לחורבן בתי המקדש בירושלים. התלמוד קובע שחורבן בתי המקדש נבע מחטא אכילת בשר. לפיכך, האיסור על אכילת בשר בתשעה באב משמש כתזכורת לחורבן בתי המקדש ותזכורת להימנע מחטא.

הגבלות נוספות בתשעה באב

בנוסף לאיסור אכילת בשר, ישנן הגבלות נוספות המתקיימות בתשעה באב. אלה כוללים הימנעות מכביסה, נעילת נעלי עור, קיום יחסי אישות ולימוד תורה. הגבלות אלו נועדו להזכיר לנו את חורבן המקדשים ואת הסבל של העם היהודי לאורך ההיסטוריה.

סיכום

תשעה באב הוא יום אבל על חורבן שני המקדשים בירושלים, כמו גם על טרגדיות נוספות שפקדו את העם היהודי לאורך ההיסטוריה. ביום זה אסור לאכול בשר מתחילת היום ועד רדת הלילה. איסור זה משמש כתזכורת לחורבן בתי המקדש ותזכורת להימנע מחטא. בנוסף לאיסור אכילת בשר, קיימות הגבלות נוספות המתקיימות בתשעה באב, כגון הימנעות מכביסה, נעילת נעלי עור, קיום יחסי אישות ולימוד תורה. על ידי שמירה על מגבלות אלו, נוכל לזכור את חורבן המקדשים ואת הסבל של העם היהודי לאורך ההיסטוריה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן